امیر عبداللهیان بر لزوم توجه به حقوق ایران در هر توافقی تاکید می کند


ساعت: 23:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808788

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در اقدامات طرف های متخاصم نسبت به تعهداتش در هر توافقی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند روابط دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات وین گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه روسیه با ارزیابی ابتکار عمل و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین، بر ادامه رایزنی ها و گفت وگوهای کشورهای مختلف در مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و حصول توافق تاکید کرد.

لاوروف همچنین از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی گروه 3+3 برای قفقاز جنوبی استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست بیش از پیش تامین کننده منافع و منافع کشورهای منطقه و حفظ ثبات و امنیت در منطقه باشد.

حسین امیرعبدالهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در اقدامات طرف‌های مقابل به تعهداتش در هر توافقی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نشست آتی دومین اجلاس سران گروه 3+3 برای قفقاز جنوبی را فرصتی برای اجماع و هم افزایی برای تعمیق همکاری های منطقه ای به نفع کشورها و مردم منطقه ارزیابی کرد.

امیر عبداللهیان در خصوص بحران اوکراین با اشاره به حضور بیش از 5000 دانشجو و هموطن ایرانی در اوکراین پس از اطلاع از مواضع مسکو از سوی همتای روس خود گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه حساس است. وی ابراز امیدواری کرد که وضعیت کنونی به صورت مسالمت آمیز و با تعهد سازنده و با رویکرد دیپلماتیک بین دو کشور حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید