امیر عبداللهیان بر حمایت ایران از تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد

ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786200

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورها بر تغییر ناپذیر بودن مرزهای بین المللی در منطقه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران که برای یک سفر کاری یک روزه به تهران سفر کرده است، با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. حسین امیر عبداللهیان که در خصوص تحولات اخیر منطقه قفقاز و همکاری های دوجانبه گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط تجاری دو ملت و روابط عمیق دو ملت، بر حمل و نقل، انرژی و گردشگری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده را اعلام کرد و موفقیت‌های دو کشور در زمینه واکسیناسیون، تسهیل ارتباط شهروندان و ازسرگیری را برشمرد. پروازهای بین دو کشور . .

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر با اشاره به موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورها، بر تغییر ناپذیر بودن مرزهای بین المللی در منطقه تاکید کرد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدارهای سازنده خود با وزرای نفت، راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، از نزدیک شدن دو کشور به توافقات تاریخی در حوزه نفت خبر داد. گاز و حمل و نقل

وی همچنین بر نقش سازنده وزرای خارجه دو کشور در برون رفت از تنش های اخیر تاکید کرد و از تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در اوایل سال آینده خبر داد.

شاهین مصطفی اف در بخشی دیگر با اشاره به افزایش مبادلات تجاری دو کشور از ابتدای سال 2021، گفت: افزایش 22 درصدی مبادلات تجاری در دوره شیوع بیماری همه گیر نشان دهنده روابط دوستانه و فرصت های اقتصادی بین دو کشور است.

دو طرف همچنین در مورد اجلاس آتی اکو و اسناد توافق بین خود گفتگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید