منافع و حفظ تمامیت ارضی کشور موضوعی نیست که بتوان با دیگران مذاکره و گفتگو کرد.


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917359

سخنگوی شورای وحدت ملی به مناسبت بیانیه چین و عربستان علیه ایران گفت: منافع و حفظ تمامیت ارضی کشور موضوعی نیست که بتوان با دیگران گفت و گو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منوچر متاکی سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب در نشست خبری با اعلام آغاز مرحله دوم فعالیت های ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعالیت شورای وحدت در دو سال گذشته در دو مرحله تعریف شد. مناطقی که مرحله اول آن به انتخابات 1400 اختصاص داشت و توانستیم با هماهنگی در تهران و استان ها ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: این شورا در شناسایی و معرفی آقای رئیسی برای انتخابات 1400 پیشتاز بود و توانست موفق عمل کند و در این دو سال با حدود 40 حزب و 40 قشر همکاری و هماهنگی داشت.

متکی با اشاره به روند انتخاب کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شورای وحدت کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی را انتخاب می کند و اعلام رسمی این کاندیداها در چارچوب قانون و زمانی انجام می شود که وزارتخانه اعلام کند. مجوزهای داخلی

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب ادامه داد: این شورا شناسایی کاندیداها را از نظر حلقه های داخلی آغاز کرده و ارزیابی ها در پایان سال جاری تکمیل و از سال آینده کاندیداها معرفی می شوند.

متکی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان فعلی مجلس در لیست این شورا قرار خواهند گرفت یا خیر، گفت: این موضوع پس از بررسی های انجام شده اواخر امسال اعلام می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شورای وحدت نامزدهای انتخابات را به مجلس خبرگان رهبری معرفی می کند یا خیر، خاطرنشان کرد: در خصوص انتخابات خبرگان با گروه های مرجعی که در حوزه ای نقش دارند هماهنگی می کنیم. روحانیون و تشکیل ائتلاف. در انتخابات مجلس نیز آمادگی داریم با سایر گروه های ارزشی گفتگو کنیم تا به نظرات و راهکارهای مشترک برسیم.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام اخیر چین برای امضای بیانیه مشترک با عربستان گفت: در دهه های اخیر سران چین فعالیت های خود را معطوف به اقتصاد کرده اند و به رتبه دوم جهان دست یافته اند اما ورود چین ورود به عرصه سیاست بین الملل نشان می دهد که آنها به تجربه و بلوغ بیشتری نیاز دارند. منافع و حفظ تمامیت ارضی کشور موضوعی نیست که بتوان با دیگران گفت و گو کرد.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید