ارتش وظیفه حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898215

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی وظیفه حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد و شما افسران و فرماندهان آینده چنین ارتشی هستید و هستید. آماده برای انجام این ماموریت بسیار مهم و حیاتی به بهترین شکل ممکن – راه خوب. انجام دهید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه بیستمین دوره پیش رزمی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز آموزش شهدای 01 نزاجا تصریح کرد: پیشاپیش هفته دفاع مقدس که یادآور روزهای حماسه و خون است برای آن ارزش قائلیم.

سرلشکر موسوی افزود: ما به شهدای دفاع مقدس درود می فرستیم و این ایام را که سرمشقی برای آزادی خواهان و حق طلبان در سراسر جهان است، گرامی می داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به حضور افسران فراجهی در این دوره آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال با حضور جمعی از فراجهان در جمع افسران ارتش موفقیت هایی را کسب می کنیم. فرجه یکی از بخشهای خدماتی، مولد، مفید و سودمند برای ملت عزیز است.

وی ادامه داد: کارکنان فرجا به عنوان مدافعان امنیت و نظم اجتماعی در جای جای کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و قدردان آن عزیزان هستیم.

امیر موسوی سپس به خدمات و تلاش های سخت و روزمره نیروهای کشوری و لشکری ​​در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: امسال شاهد حرکت عظیم شبانه روزی بودیم که ده ها بار در سال های گذشته در آن خدمت رسانی شد. حوزه اربعین حسینی که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی وظیفه حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد و شما افسران و فرماندهان آینده چنین ارتشی هستید و آماده انجام این مهم هستید. و ماموریت حیاتی به بهترین شکل ممکن

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: تاریخ گواه آن است که نیاکان ما با تمام توان و توکل به خدا مسئولیت سنگین پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را بر عهده گرفتند و در هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

سرلشکر موسوی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، هر روز قوی‌تر، قوی‌تر و قدرتمندتر پیش می‌رود. این نظام پرچم استقلال کشورمان را به گوش جهانیان رساند و دشمن را از کوچکترین اقدامی علیه استقلال کشور باز داشت.

وی ادامه داد: علیرغم همه تهدیدها و دشمنی ها و جنگ تحمیلی هشت ساله و تهدیدات پس از آن از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، حتی یک نقطه از خاک پاک این کشور تسلیم دشمنان نشد و به همین دلیل تمامیت ارضی این کشور تاکنون حفظ شده و در آینده نیز حفظ خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی به این معناست که ارتش با کمک ملت و سایر نیروهای مسلح به بهترین نحو به رسالت خود عمل کرده است و ارتش امروز سربلند است. “

امیر موسوی گفت: نیاکان شما در زمین، هوا و دریا جنگیده و استقامت کرده اند تا این پرچم برافراشته بماند و ملت بزرگ ایران راه تعالی و افتخار را طی کند.

وی گفت: بیش از 48 هزار نفر از مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و ده ها هزار نفر از آنها به عنوان جانباز تجلیل شدند و بقیه جوانان، جانبازان، کارگران و مستمری بگیران ایستاده و منتظر میثاق خود با سپاه هستند. نظام مقدس جمهوری اسلامی با دستور فرماندهی معظم کل قوا به وظایف خود عمل کنند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در همین لحظه و در هر ساعت از شبانه روز در زمین و آسمان ایران عزیز و در اعماق دریاها از مرزهای خشکی، شرق، غرب، جنوب و شمال. از کشور تا مدار 20 درجه در آبهای آزاد، نگهبانی می دهند این کشور است

سرلشکر موسوی خطاب به افسران حاضر در میدان گفت: شما لباس پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی را بر تن دارید و پوشیدن لباس نظامی ارتش اسلامی را تبریک می گویم.

وی بیان کرد: ایمان، ایثار، شجاعت و انکار، لازمه گام نهادن در آن عرصه درخشان است که شما برگزیدگان این مرز و بوم با شور و سرافرازی پا به این عرصه پرافتخار گذاشته اید.

فرمانده ارتش در پایان گفت: بر خود لازم می دانم نذر منتسب به امیرالمومنین (ع) را برای شما عزیزان یک بار دیگر تکرار کنم که به خواست خدا این در دل و جان ما حل شود. تا زمان شهادت «آه، صاحب! من و تو سربازیم و چه خوب است که عمرمان به خاک و خون میدان نبرد ختم شود و در روز قیامت هولناک در گلگون کفن و خون سفید در پیشگاه خدای بزرگ محشور شویم. . به خواست خدا.”

دیدگاهتان را بنویسید