نظام سیاسی و تمامیت ارضی کشور هسته اصلی منافع ملی ماست/ وطن کلیدواژه مشترک همه ایرانیان است


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909362

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اصل نظام سیاسی را مغز حرکت و اداره امور در همه ابعاد کشور برشمرد و گفت: این اصل نظام است که کشور را رک و پویا نگه می دارد. در زمینه های مختلف

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عباس زاده مشقینی عضو کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی در گفتگو با … سبلان ما اهمیت صیانت از اصل نظام سیاسی برای کشور را تشریح کرد و گفت: اصل نظام و اقتدار قانونی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر آن تاکید شده است، خط قرمز مردم و مسئولان نظام است. کشور.

وی به تبیین منافع ملی کشورها پرداخت و گفت: اصل نظام سیاسی و حفظ تمامیت ارضی شامل منافع ملی ایران اسلامی است.

عباس زاده مشقینی اصل نظام سیاسی را مغز حرکت بدنه و اداره امور در همه ابعاد کشور برشمرد و گفت: این اصل نظام است که کشور را در عرصه های مختلف رک و پویا نگه می دارد.

این معاون توضیح می دهد: اصل نظام مشروطه در کشور ما که ولایت فقیه است، به کشور احساس و آرامش مثبت داده است، اما برای دشمنان ترسناک است.

وی به لزوم نقد سازنده در کشور اشاره کرد و گفت: باید فضای نقد در کشور فراهم شود تا دغدغه ها، مشکلات و موانع بیان شده در نظر گرفته شود و اقدامات لازم برای رفع موانع و رفع مشکلات و به طور کلی برای رفع موانع انجام شود. اصلاح روندهای گذشته سریعتر انجام می شود.

عباس زاده مشقینی اقتدار مشروع در کشور را اساس و اساس امنیت ملی برشمرد و گفت: دشمنان با رسانه های خود همواره به دنبال این هستند که اغتشاشات را به اصل نظام سیاسی ما که مرجع مشروع است هدایت کنند و سال گذشته موضوع به وفور تکرار شد و امروز بی باکانه به اقدامات خود اعتراف می کنند، بنابراین حمایت از مرجعیت مشروع به عنوان اصل سیاسی نظامی کشور برای همه مردم و مسئولان به ویژه دلواپسان کشور در عرصه های مختلف ضروری و ضروری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی کشور پرداخت و گفت: وطن یکی از کلیدواژه های مشترک همه مردم در داخل و خارج از کشور است. داشتن تعصب خاص نسبت به وطن برای همه افراد از هر اقشار و سلیقه ای مهم و اساسی است، از این رو همه مردم نسبت به تمامیت ارضی کشور حساس بوده و اجازه هیچ گونه تجاوز به خاک کشور را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه حفظ کیان کشور یکی از مهمترین مسائل امروز است، گفت: به هیچکس اجازه نمی دهیم حوادث تلخ قبل از انقلاب و تجزیه ایران بزرگ و سرافراز را تکرار کند.

عباس زاده مشقینی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص میهن نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیشگامان دفاع از میهن در همه ابعاد آن از مرزبانی هستند. جغرافیا به جغرافیای سیاسی و بارها در مناسبت ها افراد مختلف بر این مهم یعنی سرزمین مادری تاکید کردند و در صحنه انتخابات اعلام کردند که همه مردم در داخل و خارج از کشور باید در انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

وی با بیان اینکه تفکر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید سرلوحه همه مردم باشد، اظهار داشت: امروز قانع شدن به کلیشه ها کارساز نیست و باید ظرافت ها را دید و به آن عمل کرد.

این نماینده مجلس وحدت نظر را اساس وحدت و یکپارچگی کشور خواند و گفت: تکثر افکار به وحدت و یکپارچگی آسیب می زند.

عباس زاده مشقینی در پایان سخنان خود از اساتید و پژوهشگران دانشگاه خواست تا در خصوص حفظ نظام سیاسی کشور و همچنین حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی که ارکان وحدت ملی هستند نظریه پردازی کنند و نقش آفرینی کنند. در ساختن یک ایران اسلامی قوی و متحد ایجاد شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید