اصناف از سوء استفاده دشمن از تمامیت ارضی کشور جلوگیری می کنند


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921346

علاوی با تاکید بر اینکه تشکل های صنفی اجازه سوء استفاده از تمامیت ارضی، نظام و رهبری کشور را به دشمن نمی دهند، گفت: اصناف کشور از بصیرت و تجربه کافی برخوردارند و فریب ترفندها و نقشه های دشمن برای بستن بازار و این را نخورده اند. نقشه به طور کامل شکست خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، ناآرامی های اخیر ایران خسارات و خسارات زیادی را به مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه اقتصادی وارد کرده است و در روزهای اخیر اعداد و ارقامی از سوی وزارت کشور و نیروی انتظامی نیز ارائه شده است. میزان و انواع خسارت وارده به حوزه اقتصادی

و چرا دژخیمان داخلی دشمن در بحث اخلال به اموال عمومی و دولتی دست می زنند و آن را در معرض آسیب و تخریب و آتش قرار می دهند و هدف دشمن از ضربه زدن به زیرساخت های اقتصادی چیست؟

در همین راستا با یکی از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی به گفت وگو نشستیم.

سید امیرحسین علوی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: آشوب ها و ناامنی ها علاوه بر آسیب هایی که به اماکن عمومی وارد می کنند، دو مقوله مهم را در منطقه هدف قرار می دهند. رشد اقتصادی کشور

وی افزود: ابتدا بحث تولید که هم از سطح بین المللی و هم از سطح ملی مورد توجه قرار می گیرد، خواهیم دید که امنیت مهمترین عامل رشد تولید یک کشور است. طولانی خواهد بود.

یکی از اعضای هیات مدیره اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: موضوع دوم بحث بازار و اصناف است. واحدهای صنفی با سهم 25 درصدی از تولید ناخالص ملی، بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور هستند و در خط مقدم اقتصاد قرار دارند و در صورت بروز شوک و بلاتکلیفی، بنگاه های اقتصادی اولین کسانی هستند که متضرر می شوند.

علوی بیان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود با ایجاد بلاتکلیفی در سطح جامعه به دنبال ایجاد اختلال در تولید و بازار است تا علاوه بر افزایش تحریم ها، اقتصاد کشور را نیز نابود کند.

وی بیان کرد: اگر همه عوامل را کنار هم بگذاریم کاملاً مشخص می شود که دشمنان از مدت ها قبل برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کرده اند، همانطور که مجموعه مدیریت اصناف در انتخابات اتاق اصناف در سطح کشور و با قانون جدید برای معدود شرکت کردند. این تجربه جایگزین افراد با تجربه در اتاق ها شد.

یکی از اعضای هیات مدیره اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: از سوی دیگر، ویروس کرونا آسیب جدی به کسب و کار وارد کرد، تحریم ها به بهانه شکست مذاکرات افزایش یافت، چرا که مشخص بود اروپا و آمریکا طرفین به دنبال توافق نیستند و این فقط بازی زمان است و گروهی فریب خورده را به بهانه های واهی مانند آزادی و استفاده از ابزار فضای مجازی تحریک کرده است.


نقشه دشمن برای بستن بازار را شکست دهید

علوی تصریح کرد: اما دشمن قضاوت نکرد که اصناف در کشور بصیرت و تجربه کافی دارند و فریب این ترفندها را نخواهند خورد و نقشه دشمن برای تعطیلی بازار به طور کامل شکست خورد.

وی با بیان اینکه این تکانه ها و بلاتکلیفی ها تاثیرات بلندمدتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت، افزود: افزایش فشارهای خارجی و تحریم های بین المللی بر مردم کشور، اختلال در سرمایه گذاری خارجی، آسیب به اینترنت و کسب و کارهای نوپا، تاثیر منفی بر مردم کشور دارد. رونق بازار و در نهایت شاهد کاهش رشد اقتصادی خواهیم بود.


عنصر اصلی چرخه اقتصادی یک کشور امنیت و آرامش است

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: دود اغتشاشات اخیر ابتدا تولید و بازار را می بیند و در نهایت همه مردم کشور متضرر می شوند چرا که رکن اصلی اقتصاد است. چرخه کشور امنیت و آرامش است.


در مورد تمامیت ارضی کشور، نظام و رهبری به دشمن اجازه سوء استفاده از آن را نمی دهد

علوی تصریح کرد: دشمن متوجه شده است که برای ضربه زدن به کشور ابتدا باید به بازوی پایدار انقلاب یعنی اصناف ضربه بزند و برای این کار از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد اما اصناف نشان داده اند شاید به دلیل با توجه به عدم ثبات قیمت کالاها، ویروس کرونا، برخی از مسئولان به دلیل بی ادبی و کم کاری تحت فشار زیادی هستند، اما به لحاظ تمامیت ارضی کشور، نظام و رهبری اجازه نمی دهند دشمن برای سوء استفاده با دید کامل

وی خاطرنشان کرد: قطعاً دشمن به دلیل هزینه های هنگفتی که در راه تحقق هدف ناکام خود صرف کرده است، هیچ فرصتی را برای آسیب رساندن به اصناف و مردم کشور از دست نخواهد داد و اکنون نوبت مسئولان است که ایمان خود را به مردم نشان دهند. اصناف و مردم سعی در حل مشکلات خود دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید