پشت پرده تلاش های آمریکا برای تجزیه ایران / زیر سوال بردن تمامیت ارضی کشور با هدف استعمار


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910628

رفتار آمریکایی ها در چند وقت اخیر نشان داده است که به بهانه دموکراسی به دنبال ایجاد هرج و مرج و اختلاف در کشور هستند تا از راه های مختلف به انقلاب و مردم ایران حمله کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آمریکا در ماه‌های اخیر تلاش‌های چشمگیری برای ایجاد ناامنی در کشور انجام داده و با حمایت پنهانی از گروه‌های جدایی‌طلب در تیپ آزادی نشان داده است که برای منافع ایران و ایرانیان ارزشی قائل نیست، همانطور که در سال 58 تلاش‌های زیادی انجام شد. برای حمایت از نقشه های تجزیه طلبانه گروه های مختلف محقق شد و در نهایت با خرد مردان شکست خورد. در واقع ریشه این رفتار آمریکایی ها در این است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط رژیم پهلوی، منافع آمریکا آسیب جدی دید، بنابراین از همان ابتدای پیروزی، منافع آمریکا آسیب جدی دید. انقلاب اسلامی به طرق مختلف سعی کردند انقلاب را به مردم ایران حمله کنند. یکی از روش های دولت آمریکا از سال 1358، تفکر تقسیم ایران به چند منطقه کوچکتر بود و رسانه های مرتبط با این دولت با تبلیغات به دنبال تضعیف دولت مرکزی و سپس شکست انقلاب اسلامی بودند که برای تحقق این هدف او توطئه های مختلفی را طراحی می کند.

سال‌هاست که برای حفظ هژمونی جهانی خود، با سوء استفاده از نام «حامیان حقوق بشر»، کمپین‌های ضد جدایی‌طلبی در کشورهای دیگر جهان را مقصر می‌دانند و حتی به نام حمایت از حقوق بشر مداخله می‌کنند. وحشیانه در امور کشورهایی از جمله ایران.

بنابراین دولت آمریکا به رویکرد خودشیفتگی و مداخله جویانه خود در حوزه فروپاشی سایر کشورها پایبند بود و به دلیل ترس از ایران بزرگ و بزرگ، برای فروپاشی ایران سرمایه گذاری کرد.

در واقع آمریکایی ها با هر بهانه ای که می توانستند فعالیت های خود را علنی کردند، از جمله ایجاد هرج و مرج و درگیری، کمک به گروه های مخالف برای شورش و دامن زدن به مطالبات قومی و قبیله ای برای رسیدن به اهداف خود.

با درگذشت مهسا امینی اعتراضات را به صحنه جولان خود تبدیل کردند و برای سرخوردگی مردم تمام توان رسانه ای خود را به زمین زدند و با هزاران دروغ سعی در موج سواری با تحریک احساسات کشور داشتند. جوانان.

در این میان عده ای ناآگاه و برخی دیگر مغرضانه به این تهمت ها دامن زدند و سعی در ایجاد ناامنی در کشور داشتند.

فواد عزدی تحلیلگر روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی درباره این موضوع گفت: آمریکایی ها متوجه شدند که اگر جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، دولت بعدی به تدریج رقیب آمریکا می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال تجزیه ایران هستند، گفت: در واقع حتی اگر جمهوری اسلامی نباشد و حکومت دیگری روی کار بیاید، آن دولت همان کار را می کند که جمهوری اسلامی اگر اندک باشد. مانع ملی از آنجایی که مردم ایران حکومتی را که دغدغه ملی نداشته باشد نمی پذیرند، به دنبال تجزیه ایران هستند.

این تحلیلگر روابط بین الملل با تاکید بر اینکه تجزیه ایران یکی از اشتباهات بزرگ آمریکاست که نتیجه ای نخواهد داشت، تصریح کرد: ادامه بحث تجزیه ایران باعث حساس شدن مردم در کشور می شود زیرا حتی کسانی که حیاتی جمهوری اسلامی ایران نمی خواهند کشورشان تجزیه شود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در این باره گفت: برنامه هایی را که سال ها در اتاق فکر خود طراحی کرده بودند با عذرخواهی انجام دادند و هدف نهایی این است که کشور را تقسیم کنند و سوریه را بسازند که آنها هرگز نمی خواهند.

لازم به ذکر است؛ آمریکایی ها فکر می کنند با شورش، اختلاف یا جنگ داخلی می توانند به هدف خود یعنی تجزیه ایران برسند، اما بیش از چهل سال تلاش شکست خورده تجزیه طلبان نشان می دهد که مردم ایران به این راحتی نمی خواهند تجزیه شوند و آنها نظام و انقلاب هستند. و با وحدت و یکپارچگی با توطئه دشمن مقابله خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید