لاوروف: در مذاکرات برای تهیه بیانیه با اعراب، به رعایت تمامیت ارضی ایران توجه کردیم.

لاوروف: در مذاکرات برای تهیه بیانیه با اعراب، به رعایت تمامیت ارضی ایران توجه کردیم.

وزیر امور خارجه ایران با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای دستیابی به توافق صلح، با اشاره به پیامدهای منفی مداخلات برخی کشورهای خارجی در منطقه، بر لزوم استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه و بیان اینکه کشورهای منطقه می توانند نقش سازنده ای ایفا کنند برای ایجاد و تضمین صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان.

امیر عبداللهیان در پاسخ به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری های عربی و روسیه در مراکش، جزایر سه گانه ایرانی را جزء جدایی ناپذیر تمامیت ارضی ایران دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی را به طور کامل رد می کند. کشور در این زمینه

امیر عبدالاخیان با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد مسکو و تهران یادآور شد: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها یکی از اصول اصلی در روابط دو کشور است و تهران نسبت به هیچ کشوری نسبت به این موضوع هیچ ابایی ندارد. احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ایران.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نشست اخیر سازوکار منطقه ای 3+3 در تهران بر ضرورت تقویت همکاری بین کشورهای فوق برای کمک به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روند دستیابی به توافقنامه صلح تاکید کرد. ایجاد یک مکانیسم منطقه ای برای اطمینان از اجرای آن

وزیر امور خارجه روسیه بر نقش مهم و سازنده ایران در کمک به برقراری صلح در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه روابط مسکو و تهران را استراتژیک توصیف کرد و تاکید کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد احترام روسیه بوده و این سیاست رسمی مسکو هرگز نباید زیر سوال رود. در مذاکرات برای تهیه بیانیه نهایی نشست در مراکش، به وضوح به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران توجه داشتیم.

در این گفتگو طرفین آخرین تحولات فلسطین را ارزیابی کردند.