امیر عبداللهیان تاکید کرد که باید از تجربیات ایران و کوبا برای خنثی کردن تحریم ها استفاده کرد


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838823

وزیر امور خارجه در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا، تحریم های آمریکا علیه این کشور را محکوم و بر لزوم استفاده از تجربیات ایران و کوبا در زمینه تحریم های ناکارآمد تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا که به منظور میزبانی هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کوبا به تهران سفر کرده است، با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. امروز بعدازظهر (شنبه) در مورد موضوعات مورد علاقه خود بحث و تبادل نظر کردیم.

امیر عبداللهیان در این دیدار از کوبا به عنوان شریک استراتژیک نام برد و خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به سطح روابط دو کشور در زمینه روابط سیاسی و همچنین همکاری های چشمگیر در حوزه سلامت به ویژه در زمینه تولید مشترک واکسن، بر اراده دولت سیزدهم تاکید کرد. اجرای اسناد همکاری و موافقت نامه های قبلی و موافقت نامه های جدید وی توافق و ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری را با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور مهم خواند و از طرفین خواست تا تمام تلاش خود را برای تحقق ظرفیت اقتصادی همکاری ها به کار گیرند.

امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری کوبا، با اشاره به گستردگی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دو کشور، بر ضرورت تبادل تجربیات در زمینه تحریم‌های ناکارآمد تاکید کرد.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه کوبا نیز از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از روابط دو کشور و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا قدردانی کرد. وی روابط اقتصادی دو کشور را در راستای روابط راهبردی دو کشور دانست و بر اهمیت استفاده از ظرفیت اقتصادی دو کشور به نفع دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید