دعوت رسمی سفیر کوبا در سجادی برای حضور در این کشور/ شرکت کوبا در مسابقات محور مقاومت


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837830

در دیدار سفیر کوبا در ایران با وزیر ورزش؛

سفیر کوبا رسما از وزیر ورزش و جوانان برای سفر به این کشور دعوت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، روبرتو گونزالس کاسال سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سید حمید سجادی دیدار کرد.

حمید سجادی نیز در این نشست گفت: از حدود بیست سال پیش که برای حضور در جام جهانی به کوبا سفر کردم، با فضای ورزشی این کشور آشنا هستم. کوبا در بسیاری از رشته ها از جمله بوکس در جهان پیشتاز است و ما در ایران علاقه مند به استفاده از ظرفیت های کوبا هستیم. روسای فدراسیون ما قطعا از این برنامه استقبال خواهند کرد.

وی گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان رویکرد تجاری و اقتصادی را در پیش گرفته ایم و اگر کوبا پیشنهادی در این زمینه داشته باشد آماده همکاری هستیم. این همکاری می تواند در زمینه ساخت و ساز ورزشی و همچنین مشارکت شرکت های ورزشی فعال در زمینه تولید اماکن و تجهیزات ورزشی باشد. ما پتانسیل راه اندازی کارخانه های ورزشی در کوبا یا آمریکای لاتین را با تمرکز بر کوبا داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حوزه جوانان یکی دیگر از موضوعاتی است که ایران و کوبا می توانند روی آن همکاری های مشترک زیادی داشته باشند. مشارکت بشردوستانه و فعالیت های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که جوانان هر دو کشور می توانند در مورد آنها با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین آماده پذیرایی از وزیر ورزش کوبا هستیم تا بتوانیم در مورد همکاری های بیشتر گفتگو کنیم.

سجادی با اشاره به توانایی های بین المللی فوتبال ایران گفت: در حال حاضر تیم ملی ما در سطح بالای آسیا قرار دارد و لژیونرهای خوبی در تیم های بزرگ اروپایی داریم. سرمربیان ما هم استعداد قابل توجهی دارند و می توانیم از پتانسیل فوتبال ایران برای کمک به فوتبال کوبا استفاده کنیم.

روبرتو گونزالس کاسال، سفیر کوبا در این دیدار گفت: کوبا در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه ورزش داشته است و ما موفق شده ایم گام های مهمی در زمینه ورزش های سالم برداریم که بدن و ذهن را تقویت می کند. .

وی گفت: هدف ما همکاری و تعامل با ایران در همه عرصه های ورزشی است. می خواهیم تیم ملی فوتبال کوبا به ایران بیاید و با تیم ایران یک بازی دوستانه انجام دهد. از آنجایی که ایران تیم های فوتبال قدرتمندی دارد، از بازی های دوستانه با تیم های ایرانی استقبال می کنیم. ما همیشه بازی های ایران را در سطح بین المللی دنبال می کنیم و امیدواریم ایران بتواند در جام جهانی قطر عملکرد خوبی داشته باشد و مقابل حریفان پیروز شود.

سفیر کوبا با اشاره به روابط خوب ایران و کوبا گفت: یکی از برنامه های ما ایجاد تعامل و همکاری در توسعه ورزش قهرمانی و همچنین امکان استفاده بهینه از مربیان دو کشور است. . برای توسعه تعدادی از رشته ها “. ورزش زورخانه ای یکی از رشته هایی است که ما در کوبا از آن استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ایران از سوی آمریکا تحریم شده است، ما نیز با تحریم های آمریکا مواجه هستیم که قطعا این ورزش را تحت تاثیر قرار داده است. کوبا به دلیل تحریم واردات تجهیزات ورزشی با مشکلاتی مواجه است و ما آمادگی داریم از تجربیات و محصولات ورزشی ایران استفاده کنیم.

در این دیدار سفیر کوبا رسماً از سجادی دعوت کرد تا برای گفتگوهای بیشتر و همچنین همکاری های دوجانبه به کوبا سفر کند. سجادی همچنین به سفیر کوبا پیشنهاد کرد این کشور در مسابقات مقاومتی که در کشورمان برگزار می شود شرکت کند که مورد استقبال سفیر کوبا قرار گرفت.

در این دیدار اسماعیل احمدی مشاور و سرپرست این وزارتخانه و محمدحسن تقی زاده رئیس دفتر امور بین الملل جوانان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید