اگر بودجه کمیته المپیک تخصیص نیابد ممکن است سال آینده در مسابقات شرکت نکنیم/ سجادی حضور در انتخابات را تکذیب کرد

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796117

عده ای که حداقل سواد مدیریتی ندارند گفتند ما این ادغام را برای نظارت بیشتر انجام داده ایم!

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در صورت عدم تخصیص بودجه به کمیته المپیک ممکن است سال آینده در سه دوره شرکت نکنیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری مسئولان کمیته ملی المپیک صبح امروز در سالن جلسات کمیته ملی المپیک با حضور رضا صالحی امیری رئیس، کیکاووس سعیدی دبیر، نصراله سجادی مشاور کمیته ملی المپیک و پیمان فهری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. بازی های آسیایی هانگژو

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: اتفاقی که برای بازی های آسیایی افتاد، سه مرحله کار داریم. مرحله اول سیاست های کاروان است که در اولین جلسه ستاد عالی تصویب شد. نکته دوم آموزش های لازم در فدراسیون ها با برگزاری اردوهاست. مجموعه اقدامات کمیته ملی المپیک سطح سوم است که اعزامی افتخاری دارد. 5 سیاست برای کاروان آسیایی مشخص شد. محور اول اعزام کاروان با کیفیت بر اساس خط مشی ارتباطی است. دوم توجه ویژه به حوزه زنان به دلیل اعتقاد به حضور فعالتر دختران، علاوه بر کسب جایگاه می تواند به ارتقای منزلت کشور کمک کند. در دوره قبل حدود 100 اعزام کننده خانم داشتیم و در این دوره باید از نظر کمی و کیفی قوی تر باشیم. اعزام کاروان با کیفیت مطابق با شرایط کشور در دستور کار قرار دارد. برای نمایش تصویری از ایران زیبا با فرهنگ و تمدن کشور به دنبال نتیجه ای بهتر از جاکارتا هستیم. مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی و ظرفیت های داخلی اعم از تجهیزات و پوشاک خواهیم داشت و در نهایت ایران رتبه پنجم این قاره را کسب خواهد کرد. نام و شعار کاروان هنوز مشخص نشده است اما به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

صالحی امیری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بد مالی وزنه برداری و اعتراض این فدراسیون گفت: وزنه برداری یکی از فدراسیون های اصلی و مهم در ورزش قهرمانی ماست. در جایگاه کمیته ملی المپیک وزنه برداری جزو سه فدراسیون اول است و حمایت های این فدراسیون قوی و ثابت است. ما به عنوان کمیته بودجه همه فدراسیون ها را توزیع کرده ایم اما تاکنون آمارها نشان می دهد که به طور میانگین حدود 120 تا 130 درصد به همه فدراسیون ها داده ایم. در مجموع در این 4 سال کمیسیون به تعهدات خود پایبند بوده و بالای 100 درصد بودجه پرداخت شده است. در 4 ماهه اول سال 90 درصد بودجه تخصیص داده شد و 10 درصد مابقی هفته گذشته پرداخت شد تا به تعهد خود عمل کنیم. با توجه به جابجایی ها مشکلات به صورت تکلیفی حل شد و مدام به فدراسیون ها کمک می کنیم. به فدراسیون قایقرانی 3000، والیبال 20000، کاراته 10000، بلیط وزنه برداری و 20000 یورو. هفته گذشته 300 میلیون تن وزنه برداری دادیم اما حق این فدراسیون بیش از اینهاست. در بحث بودجه با هیچ فدراسیونی روابط توزیع ناعادلانه نداریم. سیاست ما شفافیت در مورد منابع مالی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه درباره بودجه کمیته ملی المپیک گفت: همه کارها توسط همکاران خوبم انجام شد و همه کارها انجام شد. ما باید به بودجه 200 میلیاردی می رسیدیم و هدف ما الان این است که از بودجه 215 میلیاردی به بودجه 400 میلیاردی برسیم که باید در دوره بعد به آن برسیم. شرایط کشور سخت است اما ورزش برای مدیریت رویدادها نیاز به ارز دارد. ما حداقل 4 میلیون دلار پول نقد برای 3 رویداد بعدی در سال آینده می خواهیم. در نظر داریم حدود 400 نفر به بازی های کشورهای اسلامی و 500 نفر به بازی های آسیایی اعزام شوند. ما در هانگژو هزینه های زیادی خواهیم داشت که بسیار بیشتر از جاکارتا خواهد بود و به 2 میلیون دلار نیاز داریم. ما همچنین حدود 1 میلیون دلار برای رویدادهای جوانان می خواهیم، ​​یعنی در سال 1401 حدود 100 میلیارد دلار فقط برای رویدادها می خواستیم. در المپیک توکیو کمتر حضور داشتیم اما در بازی های آسیایی انتخابی وجود ندارد و بیشتر خواهیم بود. ما 2 میلیون دلار برای جاکارتا 8 میلیارد تن خریدیم، الان برای هانگژو همین ارز حدود 50 تا 60 میلیارد تن است!

صالحی امیری با اشاره به تجمیع بودجه کمیته ملی المپیک و عدم تخصیص اعتبارات انفرادی، تاکید کرد: نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجلس و سایر مسئولان ذیربط ارسال کردم تا تجمیع بودجه را بررسی کنند. به نظر ما این تصمیم غیرحرفه ای و غیرحرفه ای بود. اول از همه به منتقدان گفتیم چرا برای راه حل با این دستگاه مشورت نمی کنید؟ اگر با ما صحبت می کردند، تصمیمشان برعکس می شد. حساسیت کمیته بین المللی المپیک در بحث مداخله دولت در تضاد با منشور است. IOC ایتالیا به تازگی یک اخطار بودجه قوی به ایتالیا داده است که نسخه ای از آن به دست ما رسیده است. طبق قانون اساسی مصوب دولت، مجلس و هیات امنا، ما یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل هستیم. این یعنی استقلال بودجه و ردیف بودجه در مجلس. ما متعهد به برگزاری رویدادهای بین المللی هستیم و خواهان بودجه فوق العاده 100 میلیارد تنی تا بهار 1401 برای خرید ارز هستیم. اگر بودجه کنار گذاشته نشود ممکن است سال آینده در سه رویداد شرکت نکنیم! اگر این طرح در مجلس اصلاح نشود، با دو چالش مواجه خواهیم شد IOC و عدم حضور اجباری در رویدادهای بین المللی. منابع مالی ما باید مطمئن و مطمئن باشد تا نگران ارسال نباشیم.

وی افزود: یک ماه قبل از ارسال ارز به کشور مقصد ارسال می کردیم. برنامه ریزی زمانی امکان پذیر است که منابع مالی در دسترس باشد و هیچ انگیزه ای از بین نرود. ما نیازمند حمایت مالی قابل اعتماد دولت و نهادها هستیم تا انگیزه های ارتقا و رشد از بین نرود. برخی که حداقل سواد مدیریتی را ندارند، می گفتند ما این ادغام را برای نظارت بیشتر بر کمیته ملی المپیک انجام دادیم! ما مقر دائمی سازمان بازرسی داریم و نظارت تخصصی کمیته ملی المپیک تنها مرجع ذیصلاح فدراسیون هاست. طبق مفاد اساسنامه و قانون اساسی باید بر اقدامات نظارت داشته باشیم. تصمیم گیرندگان مسئول هر اتفاقی هستند که پس از نکول بودجه رخ می دهد.

وی در خصوص تغییر اساسنامه فدراسیون ها و قوانین ابلاغی نیز گفت: ما در اساسنامه و آیین نامه ابلاغی به فدراسیون ها نه درگیر بودیم و نه در جریان بودیم، اما 2 سال پیش نامه ای به آقای علی لاریجانی اعلام کردیم که تصمیمات گرفته شده است. مغایر با منشور در این آیین نامه عواقبی برای ما خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید کرد: قطعا در تاریخ تعیین شده انتخابات کمیسیون را برگزار خواهیم کرد و انتظار داریم انتخابات فدراسیون های المپیک نیز برگزار شود. این اتفاق خواهد افتاد و این ارزیابی ماست. طبق اساسنامه پولوین + 1 اعضای مجمع باید رئیس فدراسیون های المپیک باشند و اگر این اتفاق نیفتد امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد. البته وزارت ورزش مصمم به برگزاری انتخابات فدراسیون ها است.

وی در خصوص حضور احتمالی وزیر ورزش و جوانان در انتخابات آتی کمیته المپیک گفت: آقای سجادی وزیر پرتلاش و دلسوز ما هستند و سرپرست وزارتخانه بزرگ و سختی شده اند. در اساسنامه هر فردی می تواند کاندیدا شود و ارزیابی قانونی احتمال حضور افراد در جلسه و مسئولیت پس از ثبت نام می باشد. بر اساس پیش داوری نمی توان جملاتی صادر کرد. او هفته گذشته این اتهامات را رد کرد. یک ماه قبل از تاریخ انتخابات، ستاد انتخابات با محوریت دبیرکل تشکیل می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضورش در انتخابات گفت: واقعا تصمیم نهایی برای حضور در انتخابات نگرفته ام.

صالحی امیری درباره اعضای هیات اجرایی گفت: مسئولیت اعضای هیات اجرایی محترم است و کاری جز دبیرکل و خزانه دار نیست. این یک تیپ است و در تمام کمیته های ملی المپیک در سراسر جهان گنجانده شده است. بین مسئول نبودن و نداشتن شغل تفاوت وجود دارد. ما باید تفسیر درستی داشته باشیم. این یک اختلاف اداری است و در بسیاری از کشورها این کمیته توسط مقامات ارشد اداره می شود. رئیس جمهور هشت کشور همچنین رئیس کمیته ملی المپیک است. زیرا می توانند از ظرفیت ورزش ملی برای توسعه ورزش قهرمانی استفاده کنند نه دخالت دولت.

وی با تکذیب اینکه برخی اعضای شورای اجرایی خواستار لغو انتخابات با توجه به شرایط پیش آمده هستند، افزود: باید منصف باشیم و عادلانه قضاوت کنیم. اعضای هیئت مدیره صادقانه به عنوان یک دست قوی با من کار کردند و همه تصمیمات با کمک آنها گرفته شد. آنها صلاحیت دارند و نباید نظرات فردی افراد را در یک کل خلاصه کرد. رسما اعلام می کنیم که جلسه کمیته ملی المپیک به منظور برگزاری انتخابات 17 اسفند برگزار می شود.

صالحی امیری درباره انتخاب سرپرست کاروان ها در رویدادهای سال آینده گفت: هرگونه تصمیم گیری در مورد سرپرست کاروان ها توسط سخنران اعلام می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی درباره احضار IOC وی درباره اتفاقات فدراسیون ها مانند ژیمناستیک و دوچرخه سواری به کمیته ملی المپیک گفت: هیچ مرجعی برای دعوت ما به لوزان وجود ندارد و فدراسیون جهانی ژیمناستیک نیز نامه ای به کمیته ملی المپیک ارسال نکرده است. این مسائل به زودی از طریق گفتگو و همکاری دوجانبه بین کمیته و فدراسیون های جهانی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید