اطمینان از تخصیص زودهنگام بودجه بر بودجه بندی سال آینده تأثیر مثبت دارد

زمان: 14:11
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776108

کامیار گفت: تشکیل پرونده در مورد مسائل اداری در اولویت دیوان محاسبات کشور نیست و ما سعی می کنیم مشکلات و تخلفات را بدون ارجاع پرونده به دادگاه از طریق حداکثر تعامل با دستگاه های اداری حل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی کامیار ، دادستان دیوان محاسبات کشور ، در جلسه خداحافظی و ارائه مدیرکل دیوان محاسبات کشور در استان مرکزی ، با اشاره به تغییر رئیس دادگاه در حدود یک سال پیش ، گفت: کار این دادگاه

وی با بیان اینکه شعار اداره حسابرسی ملی اساسی و تکنولوژیکی بودن است ، افزود: “افراد اصلی ، یعنی. دیوان محاسبات از طریق مردم باید برای توسعه و اصلاح امور اقدام کند. ” این امر از دو جهت اهمیت دارد. اول این که خود مردم باید گزارشگران خوبی برای دادگاه باشند و دوم این که خود دیوان می تواند با استفاده از ظرفیت افراد رشد کند.

کمار ادامه داد: شعار دیگر ما فناوری بودن است ، بدین معنا که با توجه به رشد فناوری ، باید امکان استفاده بهتر و بهتر از تجهیزات علمی و فناوری روز دنیا فراهم شود. این در حالی است که در بودجه 23 سیستم تکنولوژیکی تعریف شده بود که قرار بود در سال 1400 به بهره برداری برسد و تعامل آنها منجر به کارآیی و شفافیت بیشتر در سیستم بودجه بندی کشور می شود که متأسفانه ما آن را خوب می بینیم. نتایج در این مورد خاص

وی گفت: “ما 23 درصد افزایش در سیستم اطلاعات مالیاتی داشتیم.” ما باید به رشد 100 درصدی می رسیدیم. ” با توجه به مشکل درآمد کشور از جمله فروش نفت ، این مشکل باید از راه های دیگر از جمله درآمدهای مالیاتی جبران شود تا بودجه کشور کسری کمتری داشته باشد.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: در بودجه سال 1399 یکی از منابع درآمد ، حقوق دولتی معادن کشور است که بالغ بر 15000 میلیارد می باشد. یعنی تا زمانی که حتی هزار میلیارد از مبلغ پیش بینی شده اخذ شده باشد. اما خوشبختانه از زمان ورود دیوان محاسبات به این موضوع ، بیش از 12 تریلیون در این زمینه اتخاذ شده است. البته 65 درصد از حقوق معادن دولتی باید برای استخراج مورد استفاده قرار گیرد و اگر این حقوق به دست نیاید ، استخراج امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: همچنین در رابطه با معاملات بانکی ، 2 درصد از سود این معاملات باید توسط بانک ها به نیروی انتظامی اهدا می شد تا از کلاهبرداری سایبری و کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری شود ، اما این قبل از ورود دادگاه مهم است. به “محاسبات انجام نشده است و با اقدامات بعدی این دادگاه بیش از 230 میلیارد تومان برای جلوگیری از تخلفات سایبری به این موضوع اختصاص داده شده است.

کامیار تعامل با دستگاه های اجرایی را یکی از رویکردهای دیوان محاسبات کشور عنوان کرد و تصریح کرد: تشکیل پرونده های اداری در اولویت دیوان محاسبات کشور نیست و ما سعی می کنیم با ارائه پرونده به دادگاه بدون ارائه مشکلات و تخلفات را برطرف کنیم. پرونده به دادگاه..

دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به تلاش های این دادگاه برای اطمینان از کسر بودجه زودتر از موعد مقرر ، گفت: خوشبختانه سال گذشته ما کسر بودجه را دو ماه زودتر ارائه دادیم که در تعدیل بودجه تأثیر داشت. از 1400. ” امسال نیز کسرهای بودجه سال 1399 را چهار ماه زودتر تهیه و ارائه کردیم تا انشاءالله در بودجه سال 1401 اجرایی شود و آثار مثبت زیادی داشته باشد.

کامار با بیان اینکه کار دیوان محاسبات ملی بسیار خوب بود ، گفت: ما در استان مرکزی رویکرد تعاملی بسیار خوبی بین دفتر حسابرسی ملی و اجرایی داشتیم ، بنابراین بیش از 90 مورد پیشگیرانه و فقط 23 شکایت گزارش شد ، که آمار بسیار خوبی است. “این نشانه تعامل بالا در این استان است. این امر منجر به کاهش تخلفات روز به روز شده است.”

وی گفت مردم باید باور داشته باشند که دستگاه اجرایی اشتباه عمدی یا غیرعمدی مرتکب نمی شود و افزود: این کار اعتماد مردم را افزایش می دهد.

کامیار با اشاره به عملکرد خوب مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان مرکزی ، گفت: «آقای بذرپاش برای ادامه این عملکرد یکی از مشاوران خود را به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات در منصوب کرد. استان “آقای حسین زاده به خوبی از مشکلات آگاه است و انشاءالله قادر خواهد بود قدم های قوی تری در استان بردارد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید