لزوم ایجاد الزام عملی در اجرای بودجه های تخصیصی/عدم شفافیت در تخصیص منابع بودجه غیرقابل قبول است.


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1913967

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه عدم شفافیت در تخصیص اعتبارات بودجه غیرقابل قبول است، بر لزوم ایجاد الزام عملی در اجرای بودجه های تخصیصی تاکید کرد و گفت: بودجه سال گذشته برای ایجاد اشتغال بود. به بهانه اینکه در این بخش تخصیص مضاعف داریم اجرا شد که این کار انجام نشد و در راستای اجرای این بودجه توضیحی داده نشد.

سید غنی نظری عضو کمیته اقتصادی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه تحقق اعتبارات بودجه وی در سال گذشته و الزامات بودجه سال آینده تصریح کرد: علیرغم اظهارنظر همه نمایندگان مجلس در سال 1401 شاهد این بودیم که رئیس سازمان برنامه و بودجه در برخی از ردیف های بودجه به دلیل عدم مصلحت نظام، منابعی را تخصیص نداد. طرح های اجرایی مصوب . نشد.

وی به عدم شفافیت در توضیحات اشاره کرد عدم تخصیص بودجه معینوی ادامه داد: اگر اراده ای در سازمان برای برنامه ریزی و بودجه برای اجرای مصوبات شورای اسلامی وجود نداشته باشد، برنامه ها و قوانین اجرایی نمی شود و قوانین مصوب پابرجا می ماند.

وی تاکید کرد: وقتی بودجه ای تصویب می شود؛ وی گفت: باید اجرایی شود. تخصیص بودجه این کار باید به صورت استانی توسط استانداری ها انجام شود و در قانون بودجه به سازمان ها تکلیف داده شود.

این را عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد شفافیت در تخصیص بودجه در غیر این صورت قابل قبول نیست، وی افزود: 103 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 1401 برای اشتغال زایی مصوب شد. اما مسئولان به بهانه اینکه در این اداره تخصیص مضاعف داریم، تاکنون یک ریال از آن را پرداخت نکرده اند.

وی در ادامه گفت: این سوال وجود دارد که این اعتبارات از کجا پرداخت شده و باید باشد شفاف و باید مشخص شود که این تخصیص به چه کسی اختصاص یافته و چه کسی از آن تخصیص چگونه استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: مجلس باید دولت را موظف کند اجرای بودجه کند توضیح داد: باید یک ابزار ضروری برای اجرای بودجه متفکر باشید. چند بار تذکر نمایندگان به مسئولان مشکل را حل نمی کند.

بیشتر بخوانید:

الزامات تهیه لایحه بودجه 1402/تخصیص باید واقعی و قابل انجام باشد
دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کشور را در دو قسمت تقدیم مجلس کند

دیدگاهتان را بنویسید