عدم تمایل دولت به تصویب افزایش حقوق بازنشستگان غیرقابل قبول است

عدم تمایل دولت به تصویب افزایش حقوق بازنشستگان غیرقابل قبول است

حسن موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) از تصویب ناتمام مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: تاخیر بیشتر از این از سوی هیئت دولت را نخواهیم پذیرفت. حدود دو هفته از امضای مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان توسط تامین اجتماعی می گذرد، اما هیات دولت به قدری تمایلی به تصویب آن نداشت که بازنشستگان نیز حقوق اردیبهشت خود را بدون افزایش دریافت کردند.

وی یادآور شد: بر اساس ماده 41 قانون کار؛ دستمزدها باید مطابق با تورم و سبد نگهداری و مطابق با ماده افزایش یابد. 96 و 111 قانون تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان با مصوبه شورای عالی کار افزایش می یابد. هیأت تأمین اجتماعی هر ساله افزایش مستمری ها را بر اساس مصوبه شورای عالی کار تعیین می کند و شورای عالی کار برای تصویب نهایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیأت وزیران ارائه می کند.

موسیوند افزود: امسال با وجود بی اعتمادی بیش از پانزده روز می گذرد که هنوز هیات دولت انقلاب و حامی قشر ضعیف جامعه مصوبه افزایش دستمزد را تایید نکرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: شورای دولت و دست اندرکاران بدانند که دیگر تعویق تعریف تکلیف بازنشستگی مناسب نیست. این افزایش ضرری برای دولت ندارد و منابع آن از تامین اجتماعی که در واقع متعلق به شرکای اجتماعی است تامین می شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خرم آباد گفت: امروز با توجه به تورم بالا در کشور و گرانی در حال حاضر، نیازهای عمومی مردم، مستمری بگیران و به ویژه حداقل دستمزد برطرف شده است. سخت است.» در چنین شرایطی تعلل زیاد در افزایش حقوق بازنشستگان برای دولت عجیب است.

وی تاکید کرد که بازنشستگان مشتاقانه منتظر تصویب تصمیم خود در جلسه هیئت دولت هستند.

وی گفت: در حال حاضر اگر افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد و 37 درصدی میانگین دستمزد را تصویب کنیم، هنوز با وضعیت قانونی مطلوب فاصله داریم. امیدواریم در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت، تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان نهایی شود و خانواده بزرگ ۱۲ میلیونی بیمه گر بازنشسته از این دغدغه رها شوند.

دیدگاهتان را بنویسید