عدم تمایل دولت به واریز معوقات بازنشستگان

عدم تمایل دولت به واریز معوقات بازنشستگان

بر اساس بررسی های اکوایران، با وجود اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر واریز معوقات مستمری بگیران و مستمری بگیران دولتی، هنوز معوقات مستمری بگیران برخی موسسات واریز نشده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را در 25 آبان ماه ابلاغ کرد.

این در حالی است که یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ۲۳ آبان ماه در یک برنامه تلویزیونی از تعویق افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران خبر داد. بر اساس اظهارات جبار کچکی نژاد، با توجه به اینکه در آبان ماه قرار داریم، دولت نمی تواند افزایش حقوق را در این ماه اجرا کند و در آذرماه نیز افزایش حقوق دو ماه گذشته پرداخت می شود.

به گفته نماینده رشت و همام در مجلس، مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان علاوه بر پاداش مصوب مجلس باید به حقوق کارمندان و 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شد. درصد افزایش

در نهایت در 7 آبان ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که اعتبارات افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران تامین شده و مابه التفاوت حقوق مهر و آبان ماه به ما پرداخت می شود.

بررسی های اکوایران از مستمری بگیران تحت پوشش صندوق های بازنشستگی مختلف نشان می دهد که علیرغم وعده مسئولان دولتی مبنی بر واریز معوقات مهر با حقوق آبان ماه، افزایش دستمزد برخی از مستمری بگیران اعمال نشده و به برخی دیگر معوقات پرداخت نشده است.

در میان مستمری بگیرانی که سپرده افزایشی و معوقه حقوق برای آنها دریافت نشده است، مستمری بگیرانی هستند که توسط صندوق بازنشستگی بانک ها بیمه شده اند. اگرچه این صندوق افزایش 900 هزار تومانی و 5 درصدی حقوق بازنشستگان و بازنشستگان را به بانک های خصوصی و دولتی ابلاغ کرده است، اما پیگیری امروز اکوایران نشان می دهد که این مبالغ واریز نشده است.

بر اساس پیگیری های اکو ایران، در آبان ماه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرا شد اما معوقات این دسته از حقوق بگیران در صندوق بازنشستگی کشوری به حساب ها واریز نشد. از این افراد این تا امروز معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: افزایش مصوب برای مستمری بگیران و کارکنان این صندوق اعمال شده و حقوق آبان ماه مشترکان این صندوق به همراه معوقات مهرماه پرداخت می شود.

اکبر شیرمحمدی با بیان اینکه مبلغ یکباره 900 هزار تومان به حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران مشمول قانون بودجه سال 1401 از تاریخ اجرای قانون یعنی ابتدای مهر ماه 1401 و همچنین 5 درصد حقوق شهریور ماه به تعداد یک میلیون و 589 هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر و مستمری بگیر (مستمری بگیران قبل از 1 مهر 1401) اضافه شد.

به گفته معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری، میزان کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری از 407 هزار و 389 تومان به 611 هزار و 84 تومان افزایش یافته است و تعداد افراد واجد شرایط این کمک هزینه 967 هزار و 890 نفر است. . میزان حمایت از هر کودک 100 درصد افزایش یافته است.

بر اساس اعلام اداره کل «روابط عمومی و فعالیت‌های بین‌الملل» صندوق بازنشستگی کشوری، به دلیل بارگذاری نشدن اطلاعات افزایش مبلغ کمک‌های عائله‌مندی و فرزندان، افزایش کمک‌های عائله‌مندی، فرزندان و فرزندان معوقات در مهر و آبان به همراه دستمزد آذر پرداخت می شود.

این در حالی است که معوقات برخی از اعضای صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با افزایش حقوق آبان ماه آنها پرداخت شده است.
بر اساس اظهارات مستمری بگیران ارتش، حقوق این دسته از افراد افزایش یافته و معوقات مهر ماه نیز به آنها اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید