لحظه واریز حقوق جدید به حساب کارکنان و مستمری بگیران به اضافه معوقات

لحظه واریز حقوق جدید به حساب کارکنان و مستمری بگیران به اضافه معوقات

صبح امروز هادی طحناصف – سخنگوی شورای نگهبان – از تصویب لایحه تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و دولتی در شورای نگهبان خبر داد.

بر این اساس مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​و کشوری یک میلیون تومان و 900 هزار تومان به حقوق اضافه می شود و علاوه بر آن سایر مفاد این مصوبه شامل افزایش های دیگری از جمله افزایش حق عائله مندی و فرزند خواهد بود.

البته طبق این قانون کارمندان نه تنها در پایان این ماه دستمزد جدید دریافت می کنند، بلکه معوقات مهرماه را نیز دریافت می کنند، زیرا این افزایش دستمزد باید از مهرماه اجرایی شود.

البته باید گفت؛ هفته گذشته مسعود میرکاظمی – رئیس سازمان برنامه و بودجه – از مخالفت دولت با بخشهایی از این مصوبه خبر داد. زیرا به گفته وی در صحن علنی بندهایی به لایحه قانون پیشنهادی دولت اضافه شد که مخالفت دولت و کمیته برنامه و بودجه و مازاد بودجه مورد توافق است.

اکنون با توجه به تصویب مصوبه اخیر شورای اسلامی در مورد تناسب حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری، دولت باید منابع لازم را برای اجرای این مصوبه فراهم کند.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که خبرنگار ایسنا به دست آورده، دولت برای اجرای لایحه پیشنهادی به بیش از 80 هزار میلیارد تومان در سال نیاز داشت که البته منابع مالی کمتری نیاز داشت، اما با توجه به مصوبه شورای اسلامی و افزایش میزان حقوق مسؤولان و مستمری بگیران و لشکری ​​هم اکنون بودجه بیشتری برای اجرای این قانون می خواهد، باید دید منابع لازم را از کجا تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید