لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران و مستمری بگیران تصویب شد


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902074

در جلسه علنی امروز مجلس، دو فوریت لایحه تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران با 224 رای موافق، 7 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 247 نماینده مردم حاضر به تصویب رسید. . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، دو فوریت لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران با 224 رای موافق، 7 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 247 نماینده مردم به تصویب رسید. حاضر. مجلس.

متن لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران به شرح زیر است:

ماده واحده – دولت مجاز است علاوه بر افزایش حقوق ناشی از تبصره (12) ماده 1 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، نسبت به اعمال افزایش‌های زیر برای مشمولان این قانون 1/1/. 6/1401:
1- (3000) امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370 – و سایر موارد موضوع بند (1) بند (1). الف) تبصره (12) ماده 1 قانون بودجه 1401 کل کشور (به استثنای موارد مشمول قانون کار) و (210) بند برای معلمان و قضات با عنوان تناسب حقوق باید در احکام کار درج شود. و قراردادهای آنها مبلغ دریافتی ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسر از مستمری می باشد.
2- حقوق اشخاص موضوع جزء (2) بند (الف) تبصره (12) ماده 1 قانون بودجه سال 1401.
کل کشور اعم از مستمری بگیران، نظامیان و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی 9 میلیون (9.000.000) ریال افزایش می یابد. افرادی که تا پایان نیمه دوم سال 1401 بازنشسته می شوند چنانچه در احتساب مستمری آنان افزایش ریالی موضوع بند (1) این قانون کمتر از نه میلیون (9.000.000) ریال باشد، به تناسب تعلق می گیرند. تعدیل تا سقف مذکور
3- به استناد ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت – مصوب 1400 – کمک هزینه اولاد و حق عائله مندی برای همه گروه های مختلف افراد حقوق بگیر در موسسات مذکور در ماده. (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل مقامات کشوری و لشکری، معلمان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی و همچنین قضات و مستمری بگیران، کارگران خدمتگزار و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی. به ترتیب صد درصد (100%) و پنجاه درصد (50%) افزایش می یابد.
4- افزایش فوق العاده ویژه موضوع بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری فقط در مورد موسسات مشمول قانون فوق الذکر که طبق مصوبات قبلی کمتر از سی و پنج درصد می باشد. 35%) حداکثر تا سی و پنج درصد (35%) مجموع حقوق ثابت و پاداش مستمر مشروط به رعایت مفاد ماده (74) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و پس از تصویب قابل اعمال است. حقوق شورای کار و در حدود اعتبارات درخواستی با تصویب برنامه و بودجه کشور.
5- مستمری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اجتماعی کشور به میزان ده درصد (10%) و مستمری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اجتماعی کشور در دهک های درآمدی (1)، (2) و (3) پنج درصد (5%) افزایش می یابد.
6- دولت (سازمان برنامه و بودجه کل کشور) حق دارد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی را تا بیست درصد (20%) و در حدود بودجه عمومی سال 1401 دولت برای اجرای این قانون افزایش دهد.
7- حداقل ترتیب استخدام و کلیه تغییرات ضرایب، جداول حقوق و طبقه بندی مشاغل و افزایش مبنای قانونی کلیه گروه های مختلف حقوق بگیر در موسسات موضوع ماده (29) قانون پنج ششم. -برنامه سالانه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کشوری و لشکری. مسؤولان، مؤسسات و مؤسسات پژوهشی و موسسات آموزشی دانشگاهی و آموزش عالی و قضات و حداقل دستمزد مستمری بگیران، کارگران خدمتگزار و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی به پیشنهاد دستگاه های اجرایی کشور به پیشنهاد دستگاه های اجرایی کشور و سازمان کار و تصویب برنامه و بودجه کشور در رابطه با امنیت مالی یک تعیین می شود در درجه اول از هیئت دستمزد. »

دیدگاهتان را بنویسید