همکاری مشترک ایران و پکن در دو حوزه ورزشی/ دعوت رسمی سجادی به المپیک زمستانی چنگوا

ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801371

در دیدار حمید سجادی با سفیر چین تاکید شد؛

سفیر چین امروز با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان با حمید سجادی دیدار و در خصوص برنامه های توسعه تهران و پکن در دو حوزه ورزش و جوانان صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در دیدار صبح امروز حمید سجادی با چنگ هوا سفیر چین، سابقه همکاری مشترک دو کشور برجسته شد و همکاری ایران و چین در ورزش و جوانان بسیار ارزشمند توصیف شد.

وی همچنین با بیان اینکه 52 فدراسیون ورزشی، 100 انجمن و 225 رشته ورزشی در کشور وجود دارد و در برخی زمینه ها جایگاه های بین المللی داریم، گفت: کشور ما ظرفیت زیادی برای فعالیت های ورزشی دارد که می توان با همکاری آنها را انجام داد. رشد و توسعه ورزش

سجادی با بیان اینکه موفقیت ورزش بخشی از نماد توسعه یک کشور است، گفت: چین با برگزاری رویدادهای مهم ورزشی نشان داد که گام های مهم و بلندی در مسیر توسعه برداشته و اکنون به عنوان یک نیرو در دنیا مطرح است. “

وی در خصوص مدال های المپیک زمستانی پکن در آغاز سال جدید میلادی در چین گفت: امیدوارم این تقارن همراه با شادی، شادی و موفقیت برای ملت بزرگ چین و موفقیت های بزرگ برای همه ورزشکاران حاضر در این مسابقات باشد. رویداد. .

وزیر ورزش و جوانان از المپیک به عنوان یک رویداد مهم برای ورزش جهان یاد کرد و گفت: حضور موفق ایران در این رویداد بسیار مهم است و ورزشکاران ما تمام تلاش خود را می کنند تا با کسب بهترین نتایج این رویداد برای کشور افتتاح شود. ” برگشت.

وی در این دیدار به تبیین ابعاد مختلف ورزش پرداخت و ورزش های همگانی و آموزشی، قهرمانی و ورزش حرفه ای را چهار کشور توسعه یافته در این بخش برشمرد.

سجادی با بیان اینکه ورزش می تواند به عنوان ابزاری برای آموزش و یادگیری نسلی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: جامعه هدف در این بخش از برنامه های توسعه ورزش، مهدکودک ها، مدارس و مراکز آموزشی هستند که در سطح جهانی و در ایران مورد توجه قرار می گیرند. این خیلی است.

وی افزود: با اطلاعاتی که از چین دارم می دانم که ورزش در مدارس و مراکز آموزشی این کشور مورد تعقیب جدی است و دانش آموزان فعالیت های ورزشی مستمری دارند و امیدواریم بتوانیم از تجربیات خود در این زمینه بهره مند شویم. “.

وزیر ورزش و جوانان درباره برنامه های ایران در حوزه ورزش همگانی توضیح داد و گفت: در حال حاضر بر اساس آمارهای ثبت شده بالغ بر 20 میلیون ایرانی در این عرصه فعال هستند و در نظر داریم این تعداد را به 50 میلیون نفر برسانیم. “بیا به آنجا برسیم.

وی توسعه ورزش های همگانی را مهم خواند و با تشویق مردم به ورزش در راستای ارتقای سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی گفت: شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آنها به سمت قهرمانی از دیگر اهداف ما در توسعه ورزش همگانی است.

سجادی در بخشی دیگر از سخنان خود به ورزش قهرمانی و برنامه های وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: مردم ایران علاقه زیادی به حضور در رویدادهای مهم بین المللی، کسب افتخار و پخش سرود ملی ایران در ورزش های مهم دارند. بنابراین ورزشکاران کشورمان برای کسب مدال های رنگی تلاش زیادی می کنند.

وی با بیان اینکه ایران استعدادها و پتانسیل های ورزشی زیادی دارد، افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران آماده تبادل اطلاعات، تجربه و همکاری مشترک با چین در زمینه ورزش قهرمانی هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز تمایل برای همکاری با پکن در زمینه ورزش حرفه ای خاطرنشان کرد: در تعدادی از رشته های ورزشی از جمله والیبال، بیلیارد، بوکس، بسکتبال و … تمرکز خود را بر حرفه ای گرایی گذاشته ایم و امیدواریم موفق باشیم. همکاری های خود را در زمینه تجهیزات ورزشی، توسعه باشگاه ها و اماکن ورزشی افزایش دهیم.

وی در این نشست به بحث آب و هوا و فرصت های جغرافیایی ایران برای برگزاری رویدادها، اردوهای مشترک پرداخت و افزود: کوه ها و پیست های اسکی، دریاچه ها و …. شرایطی است که می توان از آن برای توسعه ورزش هم در عرصه قهرمانی و هم در ورزش حرفه ای استفاده کرد. اوه از آنها استفاده کن

سجادی با اشاره به اهمیت بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی گفت: در کشور ما به دلیل اهمیت ورزش و توجه خوب جوانان به این بخش، تیم‌ها به مسابقات اعزام می‌شوند. ورزش ایجاد می شود که هر دو هفته یک بار به ریاست بنده تشکیل جلسه می دهد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های این وزارتخانه در حوزه جوانان پرداخت و افزود: در این راستا برنامه هایی نوشته شده است که انشالله از سوی برنامه های حوزه ورزش در حوزه بین المللی تقدیم شما خواهد شد. . “

سفیر چین در ایران پس از این دیدار با تشکر از وزیر ورزش و جوانان برای برگزاری این نشست، ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه ورزش در آسیا برشمرد.

چنگوا با اشاره به برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در این رویداد مهم دعوت کرد تا در حاشیه همکاری‌های مشترک با نمایندگان ورزش و جوانان پکن گفت‌وگو کند.

وی با اشاره به موفقیت های ایران در برخی رشته های ورزشی از سجادی خواست تا زمینه را برای همکاری دو کشور در زمینه هایی که ایران عنوان قهرمانی را در اختیار دارد، هموار کند.

سفیر چین در ایران با قدردانی از حمایت مقامات و مردم ایران از برگزاری المپیک زمستانی پکن ابراز امیدواری کرد ورزشکاران ایرانی و هیئت همراه در این مسابقات حضور موفقی داشته باشند.

وی گفت: ورزش یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی و نماد صلح بین ملت های مختلف است و معتقدم سیاستمداران نباید ورزش به ویژه بازی های المپیک را سیاسی کنند. و از آن به عنوان وسیله ای برای دخالت در امور کشورهای دیگر استفاده کنند.

چنگ‌هوا گفت: ما هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از همه‌گیری تاج و تخت انجام خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد فضای امنی را برای ورزشکاران و هیئت همراه در طول بازی‌های المپیک فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید