امیر عبداللهیان می گوید پیش نویس توافقی برای احیای برجام وجود ندارد

امیر عبداللهیان می گوید پیش نویس توافقی برای احیای برجام وجود ندارد

روز جدید اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات احیای برجام در وین گفت: وقتی وزیر امور خارجه می گوید پروژه نیست چرا اصرار داریم بگوییم پروژه هست؟ باید منتظر بمانیم تا کار تمام شود و اگر نظری دادیم بعد از نتیجه این مذاکرات نظر خود را بدهیم.

نماینده گرمسار در مجلس گفت: وقتی وزیر امور خارجه می گوید پروژه نیست چرا اصرار داریم بگوییم پروژه است. متأسفانه برخی از همکاران اظهاراتی می کنند که نتیجه ای جز تضعیف تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه ندارد.

اردشیر مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اقدامات تیم مذاکره کننده گفت: روند مذاکرات در حال انجام است و همه باید به آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده کمک کنند.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید در اظهارات خود دقت کنیم تا چیزی قطعی شود، زیرا اگر گام دیگری برداریم تیم مذاکره کننده و حتی وزیر امور خارجه را تضعیف می کند.

نماینده مردم گرمسار با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده از اقتدار حاکمیت دفاع می کند و در راستای تامین منافع ملی حرکت می کند، گفت: و با یکدیگر تفاوت دارند.

مطهری با بیان اینکه مسئولان و بزرگان نظام نسبت به موضوع مذاکرات آگاهی کامل دارند، خاطرنشان کرد: گزارش های فوری از روند مذاکرات به مراجع بالاتر ارائه می شود و تیم مذاکره کننده به صورت تخصصی مشاوره های لازم را از مسئولان مربوطه دریافت می کند. این راه را برای یک توافق خوب هموار می کند.

وی با اشاره به اظهار نظر افرادی که بر اساس اخبار غیررسمی درباره این مذاکرات انجام می شود، گفت: متاسفانه برخی از همکاران اظهاراتی می کنند که نتیجه ای جز تضعیف تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ادعاهای مطرح شده در خصوص وجود این پروژه گفت: ملاک ما باید صحبت های وزیر امور خارجه در این زمینه باشد که می گوید پروژه ای وجود ندارد. چرا ما اصرار داریم که بگوییم پیش نویس وجود دارد؟ باید منتظر بمانیم تا کار تمام شود و اگر نظری دادیم بعد از نتیجه این مذاکرات نظر خود را بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها گفت: مجلس رسالت و سیاست خود را به خوبی تدوین کرده است و تیم مذاکره کننده به سمت تامین منافع ملی کشور حرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید