امیر عبداللهیان درباره مذاکرات احیای برجام: همچنان به مسیر دیپلماتیک پایبند هستیم

امیر عبداللهیان درباره مذاکرات احیای برجام: همچنان به مسیر دیپلماتیک پایبند هستیم

روز جدید حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران حتی یک قدم از حقوق قانونی خود و اجرای لغو تحریم های سرکوبگرانه فروگذار نخواهد کرد. “

امیر عبداللهیان گفت: اگر آمریکا واقع بین باشد، دستگاه دیپلماسی همچنان به مسیر دیپلماتیک رفع تحریم ها علیه ملت شریف ایران پایبند است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در جریان آخرین تحولات لغو تحریم ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی را معرفی کرد و از رایزنی ها و تماس های خود گزارش داد. با سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه برخی از کشورهای حاضر در مذاکرات.

نمایندگان در این جلسه کار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را غیر فنی و غیرحرفه‌ای خواندند، قطعنامه را سیاسی و غیرسازنده خواندند و پاسخی جدی و سازش‌ناپذیر به ایران دادند و فعالانه اجرای کامل قانون اقدام راهبردی و دفاعی را ادامه دادند. پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی

امیر عبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران از یک قدمی حقوق قانونی خود و اجرای لغو تحریم های سرکوبگرانه چشم پوشی نخواهد کرد. اگر آمریکا واقع بین باشد، در این بین دستگاه دیپلماسی به ادامه مسیر دیپلماتیک رفع تحریم ها علیه ملت شریف ایران ادامه خواهد داد و تمام تلاش خود را برای این امر به کار خواهد گرفت.

امیر عبداللهیان در پایان ضمن تشکر از دیدگاه رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بر تداوم اجماع و همکاری نزدیک دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی برای حفظ حقوق و منافع تاکید کرد. مردم ایران.

دیدگاهتان را بنویسید