امیر عبداللهیان و مورا همزمان به قطر سفر کردند/ آیا مذاکرات برای احیای برجام بود؟

امیر عبداللهیان و مورا همزمان به قطر سفر کردند/ آیا مذاکرات برای احیای برجام بود؟

خبرگزاری قطر گفت: مذاکرات برای بازگشت به برجام از جمله موضوعات مورد بحث مورا و وزیر امور خارجه قطر بود / امیر عبداللهیان برای سفر رسمی به دوحه رفت.

همزمان با سفر وزیر امور خارجه ایران به دوحه، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز عازم قطر شد.

رسانه های قطری از حضور همزمان وزیر امور خارجه ایران و معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه خبر دادند.

به گزارش این رسانه ها، روز سه شنبه (دیروز) علاوه بر حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در دوحه حضور داشت و با مقامات بلندپایه قطر دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری قطر، انریکه مورا در دوحه با وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد. خبرگزاری قطر اعلام کرد که مذاکرات برای بازگشت به برجام از جمله موضوعاتی است که مورا و وزیر امور خارجه قطر مورد بحث قرار گرفتند.

علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران در امور مذاکرات هسته ای در هیات ایرانی دیده نشد / عکس: دیدار وزیر امور خارجه و هیات همراه با شیخ تمیم امیر قطر در دوحه

امیر عبداللهیان و مورا همزمان به قطر سفر کردند/ آیا مذاکرات برای احیای برجام بود؟

انری مورا هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+4 و آمریکا است.

این در حالی است که تاکنون هیچ خبری از مذاکرات و یا دیدار امیر عبدالاخیان و مورا منتشر نشده است.

همچنین هیچ نشانی از علی باقری معاون وزیر امور خارجه در مذاکرات هسته ای در هیئت همراه وزیر امور خارجه ایران دیده نمی شود.

پیش از این یک روزنامه نگار غربی از دیدار و گفتگوی امیر عبداللهیان و مورا در قطر خبر داده بود اما هیچ منبعی در ایران، اتحادیه اروپا و قطر این موضوع را تایید نکرده است.

یک هفته پیش، علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران در امور مذاکرات هسته ای از دیدار و گفتگو با مورا در سفرش به ابوظبی امارات خبر داد.

دیدار حسین امیرعبداللهیان با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر – دوحه

امیر عبداللهیان و مورا همزمان به قطر سفر کردند/ آیا مذاکرات برای احیای برجام بود؟

حسین امیرعبدلاخیان روزهای دوشنبه و سه شنبه در سفری رسمی به دوحه رفت و با وزیر امور خارجه و امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. قطر یکی از کشورهای واسطه بین ایران و کشورهای غربی از جمله آمریکاست. قطر نیز در تلاش برای احیای برجام است. در سال 1401 دوحه قطر میزبان مذاکرات غیرمستقیم هسته ای ایران و آمریکا بود.

امیر عبداللهیان پس از قطر برای دیدار با مقامات آن کشور به مسقط رفت.

مذاکرات برای احیای برجام بین ایران، گروه 1+4 و آمریکا دو سال است که به بن بست رسیده و در حال حاضر به دلیل اختلافات بین آمریکا و ایران به بن بست رسیده است. همزمان رسانه ها از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان خبر دادند و دو طرف به توافق غیررسمی و کوچک جدیدی دست یافتند.سفر همزمان امیر عبداللهیان و مورا به قطر

دیدگاهتان را بنویسید