وزیر امور خارجه: بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر می کنند/ اردن فرصت مناسبی برای پایان دادن به مذاکرات است

وزیر امور خارجه: بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر می کنند/ اردن فرصت مناسبی برای پایان دادن به مذاکرات است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همزمان با سفر به اردن، مسئول سیاست خارجی اروپا نیز در امان حضور خواهد داشت، گفت: تماس ها و صحبت های همکاران آقای باقری با آقای مورا و صحبت های من و آقای باقری. بورل ما به طور جدی می رویم.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه در نشست خبری در حاشیه سومین مجمع گفت و گو در تهران گفت: محور اصلی نشست امان، موضوع حمایت از روند سیاسی عراق است. بحث خواهیم کرد، جمهوری اسلامی ایران هم نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران بر این باور است که دومین نشست عراق می تواند گامی رو به جلو برای عبور از چالش ها باشد، گفت: پیام اصلی و مهم این نشست باید بر همکاری های منطقه ای بدون دخالت خارجی باشد و ما همیشه برای گفت وگو و همکاری ارزش قائل هستیم. استقبال کردیم. کشورهای منطقه از جمله خلیج فارس.

وی با بیان اینکه مذاکرات ما با عربستان به حالت تعلیق درآمده است، تصریح کرد: مذاکرات ما با عربستان در مسیر دیپلماسی رسمی است، آمادگی داریم به روابط عادی برگردیم و زمانی که طرف سعودی آماده شد، سفارتخانه ها را بازگشایی کنیم. اینجا عربستان سعودی است. که باید تصمیم بگیرد که چگونه رویکرد سازنده را در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال کند.

امیر عبدالخیان تصریح کرد: آقای بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر خواهند کرد، تماس ها و صحبت های همکاران آقای باقری با آقای مورا و صحبت های من و آقای بورل به صورت جدی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اردن فرصت خوبی است تا این مذاکرات را به پایان برسانیم، امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی ها در سه ماه اخیر شاهد تغییر رویکرد باشیم و طرف آمریکایی نیز واقع بینانه رفتار کند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید