سفر امیر قطر به ایران می تواند در احیای برجام موثر باشد


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838360

این اندیشکده آمریکایی می گوید سفر امیر قطر به ایران نشان دهنده پیشرفت سیاسی است و می تواند نقش موثری در احیای برجام داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مؤسسه آمریکایی واشنگتن با استناد به گزارشی در تحلیل سفر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که امروز وارد ایران شد، نوشت که او احتمالاً به دنبال ایفای نقش در احیای توافق هسته ای و جذب ایران برای میزبانی دیرهنگام است. طرفداران جام جهانی. این امسال خواهد بود.

در ادامه این گزارش، برخی از فعالان سایبری در شبکه‌های اجتماعی گفتند که دوحه می‌تواند در برخی آمادگی‌ها برای آزادسازی دارایی‌های ایران نقش داشته باشد. سفیر قطر در تهران حدود سه سال پیش با رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدار کرد.

در این گزارش ادعا شده است که دوحه در حال مذاکره با ایران برای فراهم کردن محل های پیشگیرانه برای هواداران فوتبال حاضر در جام جهانی در ماه نوامبر است. در حال حاضر فضای محدود هتل قطر با کشتی های کروز در تاسیسات بندری تکمیل می شود، اما یکی از گزینه های آن استفاده از هتل های ایرانی در جزیره کیش است که حدود 35 دقیقه تا دوحه فاصله دارند.

این اندیشکده گفت: این واقعیت که قطر به دنبال کمک ایران برای میزبانی از هواداران جام جهانی در اواخر امسال است، ناشی از مشکلات مداوم قطر با بحرین و امارات متحده عربی است که از سال 2017 تا سال گذشته به عربستان سعودی و مصر پیوستند. محاصره اقتصادی و دیپلماتیک کشور را تحمیل کردند.

در این گزارش آمده است: مشخص نیست که آیا تهران روابط دوحه با واشنگتن را به عنوان یک اهرم مفید در مذاکرات هسته ای می بیند یا خیر. در ماه ژانویه، امیر تمیم در کاخ سفید با بایدن دیدار کرد و بدون شک عکس‌های آن دیدار با عکس‌هایی از دیدار این هفته با رهبران ایران همراه است. سفر امیر قطر به قطر حداقل یادآور این است که قطر ایران را کشوری می بیند که باید به جای مقابله با آن کار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید