چین بزرگترین مشتری نفت ایران است. تمرکز ما این است که آنها را از معامله با تهران منصرف کنیم/ زمانی که توافق روی میز بود، انتخاب ایران این بود که عقب نشینی کند و به تعهدات خود عمل نکند.

چین بزرگترین مشتری نفت ایران است.  تمرکز ما این است که آنها را از معامله با تهران منصرف کنیم/ زمانی که توافق روی میز بود، انتخاب ایران این بود که عقب نشینی کند و به تعهدات خود عمل نکند.

ندپرایس گفت: ایرانی ها بارها به برجام پشت کرده اند. زمانی که توافقی روی میز بود، تنها چیزی که نیاز داشتیم تصمیم و اراده ایران برای رسیدن به آن توافق بود، اما انتخاب آنها این بود که عقب نشینی کنند و به تعهدات خود عمل نکنند. در حالی که معتقدیم راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای مقابله با چالش های ناشی از ایران است، بازگشت به برجام تمرکز ما نیست.

چین بزرگترین مشتری نفت ایران است. تمرکز ما این است که آنها را از معامله با تهران منصرف کنیم/ زمانی که توافق روی میز بود، انتخاب ایران این بود که عقب نشینی کند و به تعهدات خود عمل نکند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در واشنگتن گفت: ما در مورد اجرای تحریم ها علیه ایران توسط کشورهای جهان صریح بوده ایم تا بتوانیم فشار بر ایران را حفظ کنیم. ما ارتباط مکرر و منظمی با متحدان خود در مورد کسانی که تلاش می کنند این تحریم ها را دور بزنند، حفظ کرده ایم.

وی تصریح کرد: چین بزرگترین مشتری نفت ایران است و تمرکز ما روی آن کشور است تا به آنها هشدار دهیم که با ایران معامله نکنند. ما به نظارت بر صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری ایران در مورد قرار گرفتن در معرض احتمالی تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در دوره جو بایدن تحریم های زیادی را علیه بنگاه های نفتی و پتروشیمی ایران اعمال کردیم. برخی از این تحریم ها شامل شرکت ها و افراد مستقر در چین می شود.

وی همچنین تصریح کرد: برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن کشور در راستای منافع آمریکا، چین و دیگر کشورهای جهان نیست، بنابراین همکاری با یکدیگر از جمله چین برای اجرای کامل تحریم‌ها حائز اهمیت است. مقابل ایران بیایید با وجود اختلافات پیش برویم.

ند پرایس گفت: برجام در دستور کار نیست. آنچه در دستور کار است، حمایت از مردم شجاع ایران است که در خیابان ها تظاهرات می کنند و در برابر حمایت نظامی ایران از روسیه و تلاش مستمر برای آزادی آمریکایی ها در ایران می ایستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایرانی ها بارها به برجام پشت کرده اند. زمانی که توافق روی میز بود، تنها چیزی که نیاز داشتیم، تصمیم و اراده ایران برای دستیابی به آن توافق بود، اما انتخاب آنها عقب نشینی و نکول بود. در حالی که معتقدیم راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای مقابله با چالش های ناشی از ایران است، بازگشت به برجام تمرکز ما نیست.

این مقام آمریکایی همچنین در ادامه گفت که ما ابزارهایی برای رساندن پیام به ایران داریم و این دولت اولویتی که برای امنیت این آمریکایی‌ها قائل است را به آنها روشن کرده است و باید آزاد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید