فرش قرمز باید برای بخش خصوصی پهن شود/ما نمی توانیم به ورزش حرفه ای کمک کنیم


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919392

مشاغل مرتبط با ورزش و تفریحات سالم همچنان پیشرو هستند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای کمک کند و در بودجه هایی که به ادارات کل و فدراسیون ها می دهیم این را یادآور می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه ششمین گردهمایی آموزشی مدیران و موسسان باشگاه های ورزشی استان تهران گفت: همه ما باید از وضعیت ورزش آگاه باشیم. من به عنوان وزیر ورزش و جوانان از همه کشورها اعم از مناطق فقیر و کم تغذیه و کم تغذیه، ساحلی و خشک بازدید کرده ام، اما در کنار این برنامه ها نیاز به عشق و علاقه، پویایی، حکومت داری و احساس مسئولیت است. زیرا ما تمام قوا را در یک مکان مقدس، گرانبها، بسیار مفید و مؤثر به نام ورزش جمع کرده ایم.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که در بین 10 حرفه برتر دنیا هنوز هم حرفه های مرتبط با ورزش و تفریحات سالم حرف اول را می زند. آنها پرطرفدار و سودآور هستند، پس چرا باید نگران باشیم که اگر باشگاهی راه اندازی کنیم، آیا سرمایه ما برگردانده می شود یا چند سال دیگر جبران می شود؟

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برگزاری این نوع جلسات به روز رسانی را به همراه خواهد داشت. اکنون دولت به دنبال هوشمندسازی سیستم های تجاری است و این یک تکلیف قانونی است و رئیس جمهور نیز بر آن تاکید می کند. این دوره ها را با خیال راحت بگذرانید و با سیستم ها کار کنید. اتفاقات بزرگی در ورزش جهان در حال رخ دادن است و ما نباید از آن عقب بمانیم. بخش مهمی که باید در آن بمانیم، موضوع مالکیت باشگاه ها و سالن های ورزشی، طراحی و برنامه ها است. خداوندا برنامه ها به گونه ای باشد که عموم مردم خود را بخوبی بشناسیم و آنها را به خوبی در مدیریت باشگاه ها و اماکن ورزشی مشارکت دهیم و ادارات کل ما در آنچه که مطابق با اهداف ورزشی کشور برنامه ریزی و تبیین شده است موفق باشند.

سجادی خاطرنشان کرد: معتقدم باید به بخش خصوصی احترام گذاشته شود و فرش قرمز پهن شود. بخش خصوصی می تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد زیرا طبق قوانین ما نمی توانیم از بودجه دولتی برای اماکن ورزشی هزینه کنیم، حتی نمی توانیم از بیت المال برای ورزش حرفه ای هزینه کنیم. دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای کمک کند و ما در بودجه هایی که به ادارات کل و فدراسیون ها می دهیم این را به آنها یادآوری می کنیم.

وی در پایان گفت: باید اماکن ورزشی و پروژه های نیمه تمام خود را به تعاونی بسپاریم و مالکیت پروژه تکمیل شده را واگذار کنیم نه اینکه اجاره دهیم. حتی اگر ملک را نمی خواهند، برای مدت طولانی اجاره کنیم. به خواست خدا با حکمرانی خوب شما این فضاها را تقویت می کنیم، کسب و کار رونق می گیرد، استعدادها شناسایی می شود و با کمک شما بهترین خدمات را به مردم ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید