پذیرش فناوری های نوین یکی از دلایل موفقیت ملی و بین المللی کشورمان است، باید روحیه امید و خودباوری در قشر دانشجو تقویت شود.


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839842

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: یکی از دلایل موفقیت ملی و بین المللی دستیابی به فناوری های نوین به ویژه در حوزه فناوری نانو، دفاع و انرژی هسته ای است که ما را در مسیر استقلال، ثبات و حتی پایداری کرده است. دیپلماسی: «دستمان پر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابوالفضل رفیعی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: یکی از پایه ها و ارکان عزت و اقتدار و منشاء پیشرفت و تعالی هر کشور علم است.

وی گفت: علم می تواند زمینه ساز یک اقتصاد و جامعه خوب باشد.

رفیعی توجه به مراکز تحقیقاتی را به دلیل پیشرفت و استقلال بسیار حائز اهمیت است و باید توجه بیشتری شود، افزود: یکی از دلایل موفقیت در سطح ملی و بین المللی، دستیابی به فناوری های نوین به ویژه در حوزه است. فناوری نانو، دفاع و مهندسی هسته ای ما را در مسیر استقلال و حتی پر از دیپلماسی ثابت قدم کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند مهم زنجیره و چراغ راه، گفت: پژوهش هم دانشگاه است.

وی گفت: پیام نور در کنار سایر مراکز آموزش عالی نقش خود را در این حوزه ایفا کرده و ادامه خواهد داد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در توسعه علم به سمت کاربرد علم و ارتباط آن با صنعت و مردم بر اساس دانش حرکت می کنیم. مردم بهره می برند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در کنار توجه به علم باید به سایر نیازهای دانشجویان نیز توجه شود، گفت: دانشگاه ها باید آگاهی و بصیرت سیاسی از جمله کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند چرا که مباحث تخصصی در این گونه محیط ها باید مورد بحث قرار گیرد و نباید از این مسائل ترسید.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، گفت: سیاسی به معنای سیاست زدگی نیست، بلکه محور آگاهی و بصیرت باید سیاسی باشد تا دانش آموزان بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند. حل مشکلات کشور»

رفیعی تقویت روحیه خودباوری و امید در قشر دانشجو را نیز موضوع بعدی دانست و خاطرنشان کرد: سیاه‌پوستان با تخریب سرمایه‌های کشورمان و ایجاد ناامیدی در بین مردم کار می‌کنند و می‌توانند ذهن‌ها را مسموم کنند.

وی افزود: مسائلی در خصوص عملیات روانی دشمن وجود دارد و در این راستا انتظار می رود شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان آگاهانه تر از گذشته بر مشکلات نظارت کنند.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات حدود 6 ساله علی محمدی تقدیر و رویا کرمی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید