کارتن خواب حسرت روز پدر را در دل معتادان جا گذاشت

حتی برخی با خرید گل و خیرات و گرامیداشت یاد و خاطره پدر بر مزار پدران بهشتی می آیند و خلاصه همه سعی در ادای احترام به مقام پدر دارند.

روز پدر برای برخی از پدران به شکل های مختلف و بدون گل و هدیه برگزار می شود و به جای تبریک های گرم و صمیمانه، آن را تنها و با چهره ای سیاه و زخمی عمیق از دلتنگی می گذراند.

پدران انیمیشن خوابیده که سقفشان بر فراز آسمان است و به جای اینکه گرمای عشق دوران کودکی خود را در آغوش بگیرند، «روز پدر» را در دنیای سیاه سپری کردند و فرسنگ ها از نوازش فرزندانشان فاصله دارند.


6 سال دوری از کودک؛ ادامه اعتیاد و مواد مخدر!

احمد یک کاریکاتوریست 42 ساله در خواب است که به گفته خودش حدود 10 سال است که معتاد بوده و شش سال است که در کارتن خواب زندگی می کند و پدر دو دختر است.

مردی لاغر و بد شکل با کیسه زباله که حمل آن دشوار است.

به گفته احمد، خانواده اش به دلیل درگیری شدید با اعتیاد او را طرد کردند و چون سرپناهی نداشت، کارتن خوابش برد و از زادگاهش سمنان محل زندگی اش به کرج آمد.

وی ادامه داد: 5 سال است که فرزندانش را ندیده و به دلیل شرایط معیشتی و درگیری نمی خواهد با این شکل و قیافه روبرو شود.

وی افزود: بهترین هدیه برای پدر این است که فرزندانش را در آغوش بگیرد اما سختی های زمانه ما را به اینجا رسانده است. امیدوارم روزی اعتیادم را ترک کنم و شغلی پیدا کنم و بتوانم به آغوش خانواده ام برگردم. “


مهمانی ای که پدر را از کودک 10 ساله دور کرد

عسگر پیرمرد دیگری است که عکس پسر 10 ساله اش را به گردن آویخته و با بغض می گوید: 5 سال است بچه ام را ندیده ام.

او زنجانی است و 50 سال سن دارد، قبل از اینکه اعتیادش زیاد شود، معلم یک مدرسه غیردولتی بود، تمام زندگی اش در یک پتو و فندک خلاصه می شد.

عسگر می گوید وقتی به مهمانی دعوت می کند به طور اتفاقی معتاد می شود و کارش به هروئین و شیشه می رسد.

همسرش به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر از او طلاق گرفت و دوباره ازدواج کرد و دادگاه حضانت فرزند همسرش را به او واگذار کرد.

عسگر دوباره به عکس دخترش نگاه می کند و این بار اشک بر گونه هایش جاری می شود و می گوید: جوانان لحظه به لحظه زندگی خود را ارزیابی کنید و مدتی از خانواده خود غافل نشوید، جمع های دوستانه نتیجه ای جز نابودی ندارد.

وی ادامه می دهد: اعتیاد حق زندگی را از شما سلب می کند و مواد مخدر شما را در مسیر نابودی می کشاند و غیرت و انسانیت را از شما سلب می کند.


افتخار جوانان و آزمایش مواد مخدر; ببخشید بچه رو دیدم!

محمد، پسر 35 ساله ای که به خاطر دوستان ناباب از خانه بیرون رانده شد، اکنون خوابیده و زندگی خود را صرف جمع آوری زباله می کند.

او از نوجوانی سرکشی می کرد و می خواست همه چیز را خودش تجربه کند و بعد از امتحان کردن مواد برای همیشه به آنها معتاد شد.

او می گوید: «چند بار خانواده ام مرا به مرکز کمپ مواد مخدر بردند، اما هر بار نیمه راه را ترک کردم.

محمد ادامه می دهد: من و همسرم 3 سال با هم زندگی کردیم و در یک مغازه کار می کردیم، اما زمانی که معتاد شدم و مجبور شدم همه وسایل خانه را بفروشم، همسر باردارم مرا ترک کرد و حتی نتوانستم فرزندم را ببینم.

وی گفت: از دوستان و آشنایانم فهمیدم که همسرم فرزندم را به دنیا آورده و به تنهایی برای تربیت و بزرگ کردن او تلاش می کند.

وی افزود: از همه جوانان می خواهم به نام غرور و دوستان خود به مواد مخدر روی نیاورند چرا که دام اعتیاد شما را از زندگی غافل می کند و به نابودی و فنا می انجامد.

امیدواریم با همت کمپ های اجتماعی و راهنمایی این کارتن خواب ها غم این پدران کارتن خواب تمام شود و عمرشان به پایان برسد و رنگ و روی آرامش را ببینیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید