بانک مرکزی طبق قانون موظف است جزئیات مذاکرات و مصوبات شورا را منتشر کند


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907740

نمايندگان شوراي اسلامي شوراي اسلامي بانك مركزي را موظف كردند مشروح مباحث و مصوبات شوراي فقه را در سايت بانك مركزي منتشر و به اطلاع عموم برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) شورای اسلامی به ادامه کار بر روی دومین گزارش کمیسیون اقتصادی از طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و تصویب بندهای ماده 18 این طرح پرداختند.

بندهای مصوب ماده 18 این طرح به شرح زیر است:

بر اساس بند ح ماده 18 این طرح، مصوبات شورا برای کلیه اعضای بانک مرکزی و «اشخاص تحت نظارت» لازم الاتباع است.

بر اساس بند X ماده 18 این طرح؛ نظر حقوقی شورای حقوقی بانک مرکزی نافی اختیارات فقهای شورای نگهبان در بند ۴ اصل ۴ قانون اساسی نیست.

بر اساس بند د ماده 18 این طرح؛ شورای حقوق دارای دبیرخانه ای است که منشی آن به پیشنهاد رئیس شورای حقوقی و پس از تصویب اکثریت اعضای شورا و انتخاب مجدد وی با حکم رئیس جمهور برای مدت دو سال تعیین می شود. . بلامانع است ساختار دبیرخانه و شرح وظایف آن به تصویب شورای حقوقی و ابلاغ رئیس جمهور خواهد رسید. دبیرخانه شورای حقوقی می تواند کمیسیون های تخصصی قضایی و کارشناسی تشکیل دهد. این

بر اساس ماده 18 این طرح؛ دستورالعمل اداره جلسات شورای حقوقی، تشکیل و راهبری کمیسیون های تخصصی قضایی و کارشناسی و اعمال نظارت بر رویه حقوقی شورا در مورد «اشخاص تحت نظارت» توسط دبیر شورا و پس از آن ارائه می شود. با تصویب شورای قضایی توسط رئیس جمهور ابلاغ می شود. این

بر اساس ماده 18 این طرح؛ بانک مرکزی موظف است جزئیات مذاکرات و تصمیمات شورای حقوقی را در سایت بانک مرکزی منتشر و در اختیار عموم قرار دهد.
همچنین نمایندگان با حذف نقطه ز از ماده 18 این طرح به دلیل تضعیف جایگاه شورای حقوق موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید