شورا موظف است در موعد مقرر نسبت به انتخاب شهردار اقدام نماید


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821773

مشاور کمیسیون امور داخلی و امور مستشاری مجلس شورای اسلامی:

علی محمدی ده چشمه گفت: انتخاب شهرداران بر اساس ماده 80 قانون شوراها تعیین شده است که شوراها موظف هستند در زمان مقرر نسبت به انتخاب شهردار خود بر اساس قانون اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمدی ده چشمه، مشاور کمیسیون داخلی و امور مشورتی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ متذکر شد: متصدی امور شهرداری می تواند بر اساس تبصره ماده 80 قانون شوراها در فاصله بین رأی اعتماد تا عزل شهردار یا خاتمه شهردار، حداکثر تا سه ماه سرپرستی شهرداری را برعهده داشته باشد. خدمت تا زمانی که فرد جدیدی انتخاب شود.

وی افزود: یکی از مسئولان شهرداری با انتخاب شورای شهر مسئولیت اداره امور شهرداری را بر عهده دارد. شورای اسلامی شهر در سال های گذشته برای فردی که با تبصره فوق مغایرت داشت از واژه ناظر استفاده می کرد.
محمدی افزود: اداره موارد در مصادیق فوق نشان می دهد که باید از تمامی امکانات و توانمندی های سایر دستگاه های دولتی استفاده کنند و بتوانند برای آینده برنامه ریزی کنند.
به گفته علی محمدی، مشاور کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی، روند انتخاب شهرداران بر اساس ماده 80 قانون شوراها تعیین شده است. اقدام بر اساس مبانی قانونی گاهاً مشاهده می شود که شوراهای اسلامی نسبت به این موضوع بیش از زمان مقرر اقدام کنند که تخلف محسوب می شود.
وی گفت: شورای اسلامی گاهی به دلیل بی اطلاعی از قانون و … قانون شکنی می کند. در این مورد احتمالاً پرونده توسط مراجع نظارتی تشکیل شده است، بنابراین با این توصیف مدیریت شهری کار سخت و بزرگی بر عهده دارد، شهرداری نه تنها برای حفظ وضعیت موجود، بلکه برای تنوع بخشی و افزایش جمعیت و جستجو کفایت می کند. برای نیازهای جدید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید