اعتماد جمعی پیش نیاز اجماع برای انتخاب شهردار زنجان است/انتخاب شهردار معامله نیست

ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791589

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای عبور از چالش انتخاب شهردار زنجان نیازمند اعتماد متقابل و جمعی هستیم، گفت: چالش ها همیشه باعث بی اعتمادی می شود و اعتماد جمعی لازمه همفکری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مهرداد سلطانی امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: انتخاب شهردار در زمانی مانند دیگر ارکان حکومت از بالا تا پایین صورت گرفت که شاید مزایایی داشته باشد اما وقتی این مردم سالاری را بپذیریم. دموکراسی و اکثریت، مسیر توسعه و پیشرفت است، البته باید سختی ها و چالش های آن را بپذیریم تا از مزایای آن بهره مند شویم.

سلطانی با بیان اینکه همه اعضای شورا حسن نیت دارند و تلاش می کنند در انتخابات به حداکثر برسند، افزود: اگر در انتخاب شهردار چالشی وجود دارد به همین دلیل است و ممکن است روش کار مشکل داشته باشد. . “

معاون هماهنگی عمران استانداری زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان مرکز استان و شهری بزرگ که شایسته کلانشهر است نیازمند شهردار با ویژگی های خاص است، گفت: شهردار منتخب زنجان در کنار تخصص و تعهد باید قدرتمند باشید مجموعه خود را مدیریت کنید و همچنین حق تعامل با مجموعه های دیگر را دارید.

وی گفت: اگر شهرداری خود را منتخب یک فرد، گروه یا دیدگاه بداند در ازای پاسخگویی به دیگران چه می خواهد بکند؟ بنابراین شهردار باید توسط همه اعضا انتخاب شود چرا که جایگاه شهردار با سایر مدیران متفاوت است و شهردار باید پاسخگوی همه باشد اعم از اعضای هیئت مدیره، استاندار، معاون استاندار، نهادهای نظارتی، قوه قضائیه و مردم به صورت صنفی. ، گروه و هیئت مدیره.

سلطانی با بیان اینکه برای اینکه شهردار تحت فشارهای زیاد و بادهای شدید موفق باشد باید به عنوان سیاستمدار از حمایت همه جانبه شورا برخوردار باشد و بر کار شهرداری نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: شهردار باید در داخل مسئولیت شورا را بر عهده بگیرد. اما بیرون . او شورا را مانند کوه پشت سر دارد و این جایگاهی است که می تواند شهردار را موفق کند.

این مقام مسئول با اشاره به تجربه ادوار مختلف بیان کرد: شهردارانی بودند که با رأی کامل یا اکثریت اعضای شورا انتخاب می شدند، اما دوره آنها 1.5 سال بیشتر طول نکشید، ناگفته نماند شهرداری که تعداد آرای آن در مرز بوده است. .کم باشد زیرا اگر آرای موافق و مخالف شهردار کم باشد همیشه کسانی که به او رای داده اند ناخواسته از او حمایت می کنند و افرادی که به او رای نداده اند همیشه مخالف او خواهند بود بنابراین شورا در این شخص قدرت نظارت و مشاوره خود را از دست می دهد و شهردار دیگر نمی تواند کار خود را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای برون رفت از این چالش نیازمند اعتماد متقابل و جمعی هستیم، گفت: چالش ها همیشه باعث بی اعتمادی می شود و اعتماد جمعی لازمه همفکری است.

وی گفت: انتخاب شهردار یک معامله نیست.

سلطانی خاطرنشان کرد: برای حفظ اعتماد همیشه نیاز به یک سیستم نظارتی است که معتقد باشد امروز ایثار و از خود گذشتگی تک تک اعضای شورا برای رسیدن به آن اعتماد ضروری است و این ایثار متعلق به یک حزب نیست و گروهی، اما باید دو طرفه باشد، کار سختی نیست.

معاون استاندار زنجان با اشاره به دعوت اعضای شورا برای انتخاب شهردار زنجان گفت: با توجه به شرایطی که داریم همیشه به این فراخوان پاسخ داده نمی شود و سختی ها و چالش هایی وجود دارد و حتی ممکن است عده ای در این فراخوان شرکت نکنند. آنها فداکاری می کنند.

وی افزود: برای اجماع در صورت اجماع اعضای شورا در بین افراد لیست نامزدها که مشکلی نیست و باز هم می توان به نتیجه رسید اما اگر بنا به دلایلی امکان اجماع بین سایر افراد وجود نداشته باشد. این لیست، صادقانه و شفاف است.» مردم بدانند و بگویند که ما به دنبال فرد مناسب بودیم که به دلایلی این اتفاق نیفتاد و امروز به دنبال اجماع هستیم، زیرا اگر صادق باشید، مردم قطعاً آن را خواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید