ائتلاف نفاق / صفر تا صد انتخاب شهردار زنجان

ساعت: 21:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791357

دو ائتلاف باور و آبادگران از اولین روزهای آغاز به کار شورای شهر ششم زنجان به دنبال منافع خود بوده اند، بنابراین انتخاب شهردار زنجان قربانی منافع دو ائتلاف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; از اولین روزهای تشکیل شورای ششم شهر زنجان بحث انتخاب شهردار در بین اعضای شورا مطرح شد و همه اعضا حداقل در ظاهر به دنبال انتخاب فردی شایسته و کارآمد برای شهرداری بودند. زنجان. شهردار سابق و تعدادی از اعضای شورا که منجر به برکناری چند تن از اعضای شورا و روی کار آمدن تمامی اعضای فعلی شورا با شعار انقلاب و تاکید بر وحدت و خدمت به مردم شد، روزنه ای ایجاد کرد. امید شهروندان شورای ششم فردی شایسته و کارآمد را انتخاب کرد و تجربه تلخ گذشته را جبران کرد، لذا همین شورا پس از اعلام نتایج انتخابات و قبل از شروع رسمی فعالیت خود، خواستار انتخاب شهردار شد، لایق از شهرداری زنجان می داند. آن فعالیت و داده های مدیریتی که 55 نفر رزومه خود را ارسال کردند.

*8 گزینه نهایی

پس از تحلیف شورای ششم و تحلیف اعضا در 23 مرداد ماه سال جاری. منصور سلطانی محمدی با 6 رای از مجموع 9 عضو به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد انتخاب شهردار زنجان کند است.

از 55 کاندیدای ارسالی به شورای اسلامی شهر زنجان، در نهایت 8 نامزد به نام های عباس رشاد، منصور سلطانی محمدی، سعید رفیعی، حسین عیوزاده، عباس قنبری، محمدجواد سروشمر، روح اله حسنی و محمد و شرایطی که دارند. به عنوان کاندیدای شهرداری زنجان معرفی شده اند.

در حالی که بین اعضای شورای اسلامی شهر زنجان از همان روز روی کار آمدن دو ائتلاف مومن و آبادگران اختلاف نظر شدیدی وجود داشت، هر کدام اختلاف نظر را تکذیب کردند، اما بعداً این اختلاف فاش شد. دو ائتلاف ذکر شده است.

هر دو ائتلاف از همان روزهای اول به دنبال انتخاب فردی برای پوشش منافع خود بودند و به همین دلیل به انتخابی نرسیدند و همین امر باعث شد در ابتدا یکی از نامزدهای شهرداری زنجان (روح اله حسنی) و در نتیجه باعث تقویت وحدت اعضا شود. از جبهه انقلاب اعلام کرد که از رقابت انصراف داده است.

* انتخاب پر حاشیه عباس رشاد به عنوان شهردار زنجان

به دلیل اختلاف بین اعضای دو ائتلاف در شورا، یعنی. ائتلاف 5 بر 4 در جلسه رسمی و علنی شورا در 29 شهریور امسال موفق شد با 5 رای عباس رشاد را به عنوان شهردار منتخب خود برای این وزارتخانه انتخاب کند. کشور را معرفی کنید اما وزارت کشور صلاحیت رشاد را به دلیل نداشتن پرونده مدیریت مربوطه تایید نکرد. لازم به ذکر است، عباس رشاد همزمان با روز جلسه شورای حل اختلاف از شهرداری زنجان استعفا داد.

این واقعیت که فقط باعث اتلاف وقت و هزینه شهر و شهروندان شد، باعث شد که آسیب به شهر وارد شود و بخشی از کار شهرداری روی زمین بماند.

* تشدید اختلافات بین اعضای شورا در پی استعفای رشاد

پس از استعفای (بخوانید رد صلاحیت) عباس رشاد (ما به نسخه ائتلافی) از شهرداری زنجان، شورای شهرداری بحث های مختلفی را درباره انتخاب شهردار انجام داد که هیچ کدام به نتیجه نرسید و پس از کش و قوس های فراوان، این مقام و جلسه غیرعلنی شورا انتخاب شهردار زنجان در روز سه شنبه (16 آذر) با خروج اعضای جبهه آبادگران از جلسه ناتمام ماند و به حد نصاب نرسید و انتخاب شهردار به یک روز دیگر موکول شد.

به دنبال پیگیری‌های فراوان جنبش دانشجویی، راهنمایی‌های مسئولان ارشد استانی و انتظارات شهروندان، جلسه رسمی و غیرعلنی روز شنبه (20 آذر) برای برگزاری انتخابات شهرداری برای اعضای جبهه آبادگران برگزار شد. به حد نصاب رسید و انتخاب مجدد شهردار به یک روز دیگر موکول شد.

پس از اینکه جلسه شورای اسلامی شهر زنجان برای دومین بار به حد نصاب نرسید، شورا تصمیم گرفت جلسه بعدی را برای انتخاب شهردار روز یکشنبه (فردا 21 آذرماه) به صورت رسمی و علنی با حضور اصحاب رسانه برگزار کند.

* سوال 82 قانون توصیه ها چی او می گوید?

در پی تعویق جلسه شورای اسلامی شهر زنجان، حسین حمزه لوپک (سخنگوی شورا) خروج از شورا را تخلف از ماده 82 اساسنامه شورا دانست و افزود: این دومین بار است که این اعضا از شورا خارج می شوند.

بر اساس ماده 82 قانون شوراهای اسلامی شهر خروج از جلسه شورا تخلف محسوب می شود و قانونگذار برای برخورد با این تخلف مجازات هایی را پیش بینی کرده است.

ماده 82 قانون شوراهای اسلامی شهر: در صورتی که یکی از اعضای شوراهای موضوع این قانون شرایط عضویت خود را از دست بدهد یا در انجام وظایف قانونی خود سهل انگاری یا اشتباه کند یا عملی منجر به تعلیق یا خاتمه عضویت شود. وظایف شوراها یا عمل خلاف اعضای شورا به شرح زیر محکوم می شود:

۱- اطلاعیه کتبی با درج در پرونده شورا بدون اطلاع عمومی

۲- اطلاعیه کتبی با درج در پرونده شورا و اطلاعیه عمومی

3- کسر از مبالغ دریافتی بابت عضویت در شورا (حقوق، حق جلسه و عناوین مشابه) تا یک سوم از یک ماه تا یک سال.

4- محرومیت از عضویت در هیأت مدیره و نمایندگی در هیأت های عالی و عناوین مشابه حداقل به مدت یک سال.

5- انصراف موقت عضویت از یک ماه تا یک سال

6- انصراف از عضویت برای باقیمانده دوره هیئت

7- ممنوعیت ثبت نام در انتخابات شوراها حداقل برای یک دوره

در صورت لغو جلسات رسمی شورا با خروج اعضای شورای شهر، در صورت تکرار این امر توسط اعضای شورای شهر، ممکن است این عضو از شورا عزل و با اعضای معاون جایگزین شود.

* ایازور باواریون به آبادگران رفت?

بر اساس قانون، حتی اگر اعضای ائتلاف آبادگران فردا (یکشنبه، 21 آذر) شورا را ترک کنند و برکنار شوند، شهردار منتخب یکی از گزینه های نزدیک به تیم باور خواهد بود، حتی اگر اعضای ائتلاف آبادگران در این شورا باقی بمانند. مونتاژ . . به نسخه ای که به ائتلاف «ما معتقدیم» معتقدیم رأی ندهید. باز هم به دلیل عدم تناسب 5 به 4، نسخه نزدیکی که ائتلاف ما معتقد است در آن رای خواهد داد. ائتلاف آبادگران در این میان با اعمال قدرت به دنبال منافع خود است اما در نهایت این شهروندان هستند که ضربه این حماقت ها را خواهند خورد و دود این آتش به چشم مردم زنجان خواهد رفت.

* سعید رفیعی از ادامه مسیر خودداری می کند

پس از این دعواها و پافشاری ها، سعید رفیعی (نامزد مورد نظر آبادگران و نزدیک به ائتلاف برای تصدی شهرداری زنجان) در پیامی که در فضای مجازی منتشر شد، از طولانی شدن تحقیقات و فرسایش آن و همچنین عدم وحدت رویه خبر داد. اعضای شورا از کاندیداتوری شهرداری زنجان انصراف دادند.

لازم به ذکر است که تداوم این دو ائتلاف برای انتخاب شهردار که به منافع شخصی اعضای شورای شهر ربطی ندارد، تنها به ضرر مردم خواهد بود چرا که به دلیل وجود حکمرانی هماهنگ در شهر نخواهیم داشت. عدم انتخاب شهردار

هر دو ائتلاف، نیروهای معتمد، انقلابی و جهادی باید بپذیرند که شورا جای لجاجت و کار کودکانه نیست و منافع مردم و شهر را مقدم بر منافع خود بدانند و شهردار و رفتار او را در نظر بگیرند. شورایی که با شعار انقلابی گری و خدمت رسانی جهادی به مردم به قدرت رسیده است با اقدام انقلابی به دنبال ضربه زدن به خدمات شهری و شهرداری است و باید گفت تا به امروز نتایج قابل قبولی نداشته است. او نیز مورد بازجویی قرار گرفت.

مردم از این روند شورا ناراضی هستند و خواستار انتخاب شهردار برای بهبود وضعیت شهر هستند. شهری که خیابان بدون چاله ندارد، شهری که خدمات شهری اش باید تا به امروز زبانزد می شد، اما به خاطر همین لجبازی ها و اختلافات شدید دو ائتلاف شورایاری، به سرزمین چاله ها تبدیل شده است.

حسین حمزه لوپک، سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان امروز (20 آذرماه) در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به ماده 82 قانون شوراها گفت: این ماده برای هر یک از اعضای شورا که در انجام وظایف خود مداخله کند به مواردی می پردازد.

وی با بیان اینکه اجرای این ماده مراحل خاص خود را دارد، گفت: گزارشی از سوی رئیس شورا ارائه می شود و سپس استاندار و شورای حل اختلاف مراحل قانونی را طی می کنند.

حمزه لوپک گفت: این (خروج از جلسه توسط اعضای شورا) نیز کاملا واضح است و ناگفته نماند که تخلف از وظایف شورا محسوب می شود. وی گفت: در جلسه قبلی شورا این بحث مطرح شد که به صورت حضوری از گزینه های شهرداری پرسیده شد، هرچند یکی یکی از آنها سوال شد، اما چون گفتند با هم برای استعلام برویم، این را بهانه کردند که چرا ما با هم نرفتند.”

وی با بیان اینکه در جلسه امروز اجماع خاصی صورت نگرفت و اعضای آبادگران گفتند که بر نسخه خود فشار می آورند، گفت: در حالی که اینطور نیست همه باید رای دهند و گزینه به اکثریت آرا داده شود. انتخاب شود.

وی ادامه داد: ما انحصار این موضوع نداریم و معتقدیم که هر یک از اعضا یک رای دارند و هیچ گزینه ای را نمی توان تحمیل کرد در حالی که اعضای ائتلاف آبادگران می گویند به هیچ گزینه ای رای ندهید تا ما به هر کدام رای دهیم. موافقت شد، در حالی که اصلا منطقی نیست.

وی گفت: ما به هیچ وجه نمی گوییم به چه کسی رای دهیم. آنها نیز واضح هستند و اعضا می توانند به هر کسی که بخواهند رای دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اعضا می خواستند با اعمال فشار بر رسانه ها و پس گرفتن موضوع، نسخه خود را تحمیل کنند، گفت: انحلال شورا.

او گفت: «ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم، اما تاکنون حتی یک کلمه هم مصاحبه نکرده ایم.

حمزه لوپک در خصوص استعفای سعید رفیعی از رقابت برای تصدی شهرداری زنجان گفت: استعفای وی در فضای مجازی منتشر شده اما تاکنون استعفای رسمی به صورت مکتوب به دفتر شورا ارسال نشده است.

وی گفت: شهروندان با تاخیر در انتخاب شهردار ضرر می کنند و امیدواریم همه چیز به نفع شهر و شهروندان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید