از پرتاب سنگ در جاده تا انتخاب شهردار سبزوار تا شمارش 100 موضوع شهر / شفافیت مهمترین رسالت شورا و شهرداری

زمان: 08:08
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778121

در گفتگوی اینستاگرامی ، رئیس شورای شهر سبزوار با مردم صحبت کرد ؛

مظلوم گفت: 100 شاخص و مشکل اصلی شهر به عنوان مبنایی برای اقدامات شهرداری شمارش و بررسی شده است و شورای اسلامی شهر با تصویب بودجه هدف ، شهرداری را در اجرای این موارد یاری می کند. برنامه ها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ؛ امینولا مظلوم ، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار ، در گفتگوی زنده اینستاگرامی با ساکنان این شهر در مورد اهداف و رویکردهای شورا و نگاهی به مصوبات و نتایج این شورا به مدت سه ماه گفت: 100 شاخص و مسئله اصلی شهر شورای اسلامی شهر با تصویب بودجه هدف ، شهرداری را در اجرای این برنامه ها یاری می رساند.

مظلوم با اشاره به رویکرد و برنامه های مهم شورای شهرداری سبزوار افزود: اولین مورد شفافیت ، صداقت و مبارزه با فساد است که در این راستا طرح شفافیت به تصویب شورا می رسد و در شهرداری نظارت می شود.

وی اظهار داشت: طرح شفافیت کامل تصویب شده و در مرحله تصویب در کمیته انطباق قرار دارد. در این رابطه ، مصوبات کمیته ها و جلسات هیأت باید در همه موارد حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در این راستا شفافیت در ابتدا از شورا شروع شد اما اصل شفافیت باید در شهرداری اعمال شود که یکی از مسائل مهم 100 موضوع شهری است.

مظلوم افزود: بهترین راه مبارزه با رانت و فساد شفافیت است و در طرح شفافیتی که شهرداری موظف به اجرای آن است ، هر آنچه در شهرداری اتفاق می افتد باید شفاف باشد و از طریق طراحی سیستم شفافیت. همه قراردادهای مختلف باید بارگذاری شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد. “قرار خواهند گرفت.

وی گفت: این سیستم ها برای شهرداری طراحی شده است که از طریق آن شهروندان می توانند به صورت آنلاین برای دریافت مجوز و مجوز اقدام کنند. در همین راستا ، اداره پست آمادگی خود را برای تحویل مجوزهای صادره از شهرداری به متقاضیان اعلام کرده است.

مظلوم افزود: سیستم های دیگری برای بارگیری کلیه قراردادها طراحی می شود که علاوه بر کاهش بازدیدهای حضوری شهروندان و کاهش ترافیک ، زمینه شفافیت ، نقض تخلفات و نظارت اطلاعاتی را فراهم می کند. “

نظارت م effectiveثرترین راه برای جلوگیری از فساد و تقاضای رانت است

رئیس شورای اسلامی شهر ساب زوار با بیان اینکه نظارت م effectiveثرترین راه برای جلوگیری از فساد و رانت است ، گفت: برای نظارت مناسب بر کار شهرداری ، شورا نباید در امور شهرداری دخالت کند تا نظارت را انجام دهد. به طور موثر کار می کند

مظلوم افزود: کوچکترین مداخله شورای شهرداری کاهش دامنه نظارت است. بنابراین ، لازم است که شورا امور شهرداری را از نزدیک زیر نظر داشته باشد ، در وهله اول در امور این نهاد و سازمانهای مربوط به آن دخالت نکند.

وی تصریح کرد: در برنامه های اعضای شورای شهر برای بازدید از نقاط مختلف شهر ، مدیران شهرداری نیز حضور دارند بنابراین نباید این اقدام را دخالت در امور شهرداری دانست. در این بازدید ، محله ها ، موافقت ها و مصوبات در قالب جداول خاص و مصوبات و اقدامات بعدی آنها توسط شورا نظارت می شود.

وی ادامه داد: نظارت دقیق بدون محافظه کاری ، محبوبیت ، کار جهادی ، صرف وقت ، انصاف در ارائه خدمات به همه شهروندان ، استفاده از مشاوران زن و ظرفیت نخبگان ، معلمان و جوانان از دیگر رویکردهای شورای شهر است.

مظلوم افزود: با وجود برخی سنگ اندازی ها ، تمرین اعضای شورای شهر بر اساس همدلی و انسجام است و آنها با کارهای جهادی در جهت توسعه شهر گام برداشته اند.

مدیریت شهری ارزان یکی از رویکردهای شورا است

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: کاهش هزینه های شهرداری و مدیریت ارزان شهر از رویکردهای شورا است.

مظلوم افزود: کاهش هزینه ها با مدیریت هزینه ها و مدیریت ارزان شهر و حذف هزینه های غیر ضروری ، تشریفات و مهمان نوازی امکان پذیر است. به عنوان مثال ، در آغاز دوره ششم شورا ، نه راننده ویژه اعضای شورا در ساختمان این موسسه مستقر بودند و پنج نفر از این نیروها آزاد شده و به شهرداری منتقل شدند. از سوی دیگر ، 70 وسیله نقلیه شهرداری در شهرداری برای استفاده شخصی در مواردی در اختیار برخی از مدیران و معاونین به همین شکل است.

وی افزود: همچنین بیشتر تخلفات ، سوء استفاده ها و فساد به دلیل بودجه ریزی غیرواقعی است که این موضوع را برای دستگاه های اجرایی و سازمان ها باز می گذارد. اگر بودجه واقعی نوشته شده باشد ، به طور کامل در برنامه اجرا می شود و نظارت هیئت مدیره را تسهیل می کند.

مظلوم افزود: یک ایده مهم برای کاهش هزینه ها توجه به حوزه حقوقی و املاک است ، زیرا هر ماه شش تا هفت میلیارد خسارت ناشی از تصمیمات دادگاه به شهرداری پرداخت می شود که باید با ایجاد یک واحد حقوقی جلوی آن گرفته شود. “

وی افزود: با ایجاد یک واحد حقوقی و بازرسی از املاک ، به دلیل سهل انگاری با موارد عمدی که روند پروژه های مختلف را مختل می کند ، زمینه رای گیری علیه شهرداری کاهش می یابد.

مظلوم افزود: به عنوان مثال ارگ امیری یکی از پروژه های مهم عمرانی در شهرداری سبزوار است و تفاوت فنی بین شرکت و شهرداری وجود دارد که باید زودتر برطرف شود.

انتقال به درآمدهای پایدار در شهرداری

رئیس شورای اسلامی سبزوار گفت: لازم است اداره خوب شهر درآمد پایداری در شهرداری ایجاد کند.

مظلوم افزود: در سالهای اخیر برخی از فعالیتهای شهرداری بر درآمدهای پایدار متمرکز بوده است اما به جزء درآمدی آن کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به برخی از امکانات موجود برای کسب درآمد پایدار گفت: به عنوان مثال سازمان “سیما” ، “منظر” و “فضاهای سبز” شهرداری سبزوار محلی را برای توسعه گلخانه و تجهیزات آن در نظر می گیرد. ، اما در برخی موارد گلهای فصلی می تواند رویکرد شهر گلخانه ای حتی مبنایی برای فروش گل به دیگر شهرها و ایجاد درآمد از آن مسیر باشد.

مظلوم افزود: وجود کارخانه تولید قطعات بتنی ، تفکیک زباله ، بهره وری مطلوب کارخانه آسفالت ، معادن شن و ماسه در میادین میوه و تره بار ، دامداری ، کشتارگاه صنعتی و پمپ گاز از جمله این امکانات در مسیر درآمد پایدار

اتصال امامزاده شعیب (ع) با کمربند پروژه های بزرگ در مسیر درآمد پایدار

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه یکی از راه های کسب درآمد پایدار برای شهرداری ها سرمایه گذاری در پروژه های سودآور و فوق پروژه است ، گفت: کدام توسعه خدمات شهری را ارائه می دهد.

مظلوم افزود: سالانه بیش از 25 میلیون ارادتمند امام رضا (ع) از محور سبزوار بدون توقف به مشهد سفر می کنند.حوزه تحول اقتصادی ، رونق صنایع دستی و بخشهای مختلف دیگر.

وی تصریح کرد: اماکن تاریخی رها شده در شهرک سبزوار با سرمایه گذاری اندک به مکان های گردشگری تبدیل می شود که در نتیجه ایجاد اشتغال ، کسب درآمد ، فروش محصولات و محصولات می شود.

اصلاح قسمتهای طرح تفصیلی و تصویب رویه ساخت و ساز شهری

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: تصویب روش ساخت و ساز شهری با هدف بهبود شرایط موجود و جلوگیری از گسترش افقی شهر و توقف ساخت و سازهای معاند است.

مظلوم افزود: با توجه به تصویب روش ساخت و ساز شهری ، جرایم در نظر گرفته شده برای تخریب کف مورد نظر چندین برابر می شود که برای سازندگان ساختمان مقرون به صرفه نیست و انتظار می رود طبقات نیز به همان میزان با تأیید این روش “

وی گفت: طرح تفصیلی شهر سبزوار که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهیه و تدوین شده است ، از طریق مشاور وزارت راه و شهرسازی استان دارای مشکلاتی است. “به عنوان مثال ، او مساحت وسیعی از شهر را به پایان رساند. در زمینه بافت تاریخی ، که مشکلاتی را ایجاد می کند ، بنابراین بخشهایی از این طرح نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

تعویض مینی بوس به جای اتوبوس در خطوط شهری

رئیس شورای اسلامی شهر سوسوار گفت: به منظور کاهش تردد و تسریع حمل و نقل با کمک سازمان شهرداری حمل و نقل بار و مسافر ، طرح جایگزینی تدریجی مینی بوس ها به جای اتوبوس در خطوط شهری در نظر گرفته شده است.

مظلوم افزود: عمده ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر فرسوده است و از سوی دیگر ظرفیت اتوبوس ها تکمیل نشده است ، بنابراین شهرداری لایحه ای را معرفی کرد که بر اساس آن پنج مینی بوس در فاز اول فروش چندین اتوبوس

وی گفت: یکی از راه های کاهش ترافیک و ترویج فرهنگ آن و حرکت به سمت شهر هوشمند ، نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سازماندهی پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: پرداخت و محاسبه حقوق کارکنان و کارگران در شهرداری ساماندهی می شود. به عنوان مثال ، در پرداخت حقوق ، مزایای اجتماعی ، اضافه کار و کار که به تشخیص شهردار است ، یک قانون کلی برای وی تعیین شده است و در مورد اضافه کار ، برای هر سازمان شهرداری سقفی تعیین می شود.

مظلوم افزود: همچنین بدهی معوق کارگران شهرداری نیز تا پایان ماه گذشته به روز شده و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اجرای فاز دوم بزرگراه غدیر مستلزم تامین اعتبار است و همچنین در ارتباط با آن به جاده جوین-جوغتای-اسفراین ، اولویت چهارراه اولویتی است که نیاز به هزینه زیادی دارد و طبق مصوبه از ماده پنج کمیسیون طراحی میدان در عوض یک چهارراه وجود دارد.

بدون تصحیح نیروهای شهرداری و پرتاب سنگ به سمت انتخاب شهردار

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: هیچگونه تجدید ساختار در شهرداری انجام نمی شود بلکه نیروهای فعلی این نهاد ساماندهی می شوند.

مظلوم با اشاره به پرتاب سنگ به سمت انتخاب شهردار ساب سوار ، افزود: اعلام احکام شهرداران همه شهرها و حتی مراکز استان ها در روزهای اخیر آغاز شده است ، بنابراین یکی از دلایل تاخیر در اعلام حکم شهردار منتخب وزارت کشور است ».

وی گفت: البته برخی موارد به منظور تأیید شهردار منتخب توسط اعضای شورا پرتاب شده است اما تلاش هایی برای رسیدگی به آن توسط اعضا صورت گرفته است و امیدواریم هفته آینده احسان فرجمتلب به عنوان شهردار سبزوار معرفی شود. “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید