شورای شهرداری در انتخاب شهردار هیچ ملاحظات سیاسی ندارد / کمبود بودجه مهمترین بحرانی است که شهرداری کرمان با آن روبروست

زمان: 17:41
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777140

محمدرضا کامسری ، سخنگوی شورای شهرداری کرمان با تأکید بر اینکه در انتخاب شهردار حدود 100 نفر بدون در نظر گرفتن جریانات سیاسی حضور داشتند ، گفت: شورای شهر در انتخاب شهردار هیچ ملاحظات سیاسی نداشت ، اما تعهد ، کارآمدی و داشتن برنامه در انتخاب شهردار مورد بحث قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، صبح امروز نشست خبری اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه درباره شفافیت نحوه انتخاب شهردار کرمان و برنامه های پیش روی شورا برگزار شد.

اولین گام در انتخاب شهردار مشارکت مردم در انتخاب شهردار بود

در این جلسه محمدرضا کامسری ، سخنگوی شورای شهر گفت: “اولین گام در انتخاب شهردار مشارکت مردم در انتخاب شهردار بود ، بنابراین ما معیارهای انتخاب شهردار را در یک وب سایت در حالی که می دانستیم این گونه قضاوت خواهد شد “

وی ادامه داد: در مرحله اول 126 نفر در قالب اولین فراخوان از مردم در شورای شهر نمایندگی کردند.

سخنگوی شورای شهرداری تاکید کرد: در این مرحله با این افراد تماس گرفته شد و در مرحله دوم از 126 نفر 44 نفر انتخاب شدند و طبق قانون ، در ارتباط با ویژگی هایی مانند بازنشستگی و 9 سال مدیریت میانی با مدرک کارشناسی ارشد در زمینه های خاص و درجه مناسب.

کامسری گفت: البته شورای شهرداری نیز مشکلاتی داشت که بر اساس آن صلاحیت نامزدها رصد شد.

وی در مورد عدم معرفی 126 نفر گفت: افراد معرفی شده می خواستند در صورت تایید شورای شهر به صورت رسمی به مردم معرفی شوند بنابراین از ذکر نام افراد خودداری کردیم.

شورای شهرداری هیچ ملاحظات سیاسی در انتخاب شهردار ندارد

وی با تاکید بر اینکه این جلسه حدود 100 ساعت بدون در نظر گرفتن جریانات سیاسی برگزار شد ، گفت: شورای شهرداری در انتخاب شهردار هیچ ملاحظات سیاسی نداشت ، اما این یک تعهد ، کارآمدی و برنامه ای برای انتخاب شهردار بود. شهردار. “

سخنگوی شورای شهر در مورد انتخاب افراد در مراحل مختلف بررسی شهردار گفت: اسامی در شورا به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا ، مردم به مرحله بعدی رفتند ، بنابراین پس از 44 ما به 22 نامزد رسیدیم. “

کامسری گفت: چندین موضوع جدا از مقررات سال 1997 از جمله محلی بودن در نظر مردم ، تحصیلات ، سابقه کار ، تغییر ، شناخت شهرداری ، فرصت حضور در کرمان ، صداقت ، مهارت های مدیریتی ، در دسترس بودن برنامه ، مبارزه با فساد ، درک گفتمان اسلامی ، جهادی بودن ، مشورت بودن و داشتن دیدگاه پایدار در مورد مردم برای شورای شهر مهم بود که در انتخاب شهردار تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: پس از مطالعه کامل 14 گزینه باقی مانده و مطالعه ارائه آنها ، در نهایت به 6 گزینه رسیدیم که از بین آنها یک نفر انصراف داد و 5 گزینه باقی مانده است.

سخنگوی شورای شهرداری کرمان توضیح داد: 5 نفر نهایی به صورت حضوری دعوت شدند ، البته به استثنای دکتر کاری قرآن که از طریق ویدئو با وی تماس گرفته و نتیجه جدیدی کسب کرده بود و در نهایت امینی اصفهانی ، شاعر بوف و پوراسماعیلی انتخاب شدند. به

کامسری گفت که شورا سپس انتظارات خود را از امکانات شهرداری کرمان بیان کرد و آنها نیز انتظارات خود را به شورا ارائه کردند. از آنجا که حضور دائمی شهردار در کرمان برای ما مشکل ساز بود ، اما امینی اصفهانی به دلیل مشکلات نتوانست حضور دائمی در کرمان داشته باشد ، بنابراین انصراف داد.

وی ادامه داد که در نهایت ، تنها دو نوع شعرباف و پوراسماعیلی توسط 126 نامزد انتخاب شدند: در مرحله نهایی ، دو گزینه دیگر مجددا مصاحبه و انتظارات بالا رفت و شورای شهر از مصاحبه فیلمبرداری کرد. وی آن را در اختیار دانشگاهیان و کارشناسان شهری قرار داد تا آنها نیز بتوانند نظرات خود را بیان کنند و در نهایت با در نظر گرفتن جنبه های کار و با 6 رای موافق در مقابل 5 رای ، شعرباف به عنوان شهردار کرمان انتخاب شد.

سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به مراقبت و توجه شورای شهر در انتخاب شهردار ، افزود: از بین گزینه های مدنظر این شورا ، دکتر کاری قرآن به عنوان شهردار منطقه 12 انتخاب شد که آنها سالاری نمی کنند. همچنین شهردار یکی از شهرهای تهران بود و امینی اصفهانی نیز به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد ، که نشان می دهد شورای شهر کرمان گزینه های برنامه ریزی و توانمندی بسیار خوبی را انتخاب کرده است.

کامسری گفت: در ابتدا تصور می شد که شورای شهر با دیدگاه سیاسی خاصی شهردار را انتخاب می کند ، اما رای گیری نشان داد که شهردار در کرمان از پیش انتخاب نشده است و در اولین جلسه شهردار ، همه شورا اعضا اعلام کردند که با شهردار هستند تا به بهترین شکل به مردم کرمان خدمت کنند.

محمد امینی زاده ، عضو شورای شهر گفت: این شورا مانند اولین شورای انقلابی برای مردم گام برمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای فعلی روند سیاسی خاصی را در نظر نمی گیرد ، ادامه داد: حتی در انتخابات ما نیز دو استاندار از دوران روحانی حضور داشتند اما به دلایلی آنها قبول نکردند. شورای شهر ابتدا اولویت های ساختاری خود را انتخاب کرد و سپس یک درخواست مردمی. او سقوط کرد و سرانجام پس از مشورت با نخبگان و با اجماع و شفافیت کامل به عنوان شهردار کرمان انتخاب شد.

همه اعضای شورای شهر از شهردار منتخب حمایت می کنند

نادری ، رئیس شورای شهرداری کرمان در مورد موضوع انتخاب شهردار فعلی با حداقل رأی گفت: “در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد. اولین مورد این است که من به عنوان یکی از اعضای شورا باید از اعضای خود باشم. این شخص سعی خواهد کرد که از شهردار سوال کند ، اما پس از انتخاب شهردار هر 11 نفر معتقدند که موفقیت شاعر موفقیت شورای شهر خواهد بود و این خدمات به مردم در پای مردم نوشته می شود. همه اعضای شورای شهر

وی ادامه داد: هنگامی که بحث موافق و مخالف بود ، او پذیرفت که رای حداقل است ، اما در این بین 2 نفر از 126 نفر به مرحله نهایی رسیده اند ، به این معنی که این دو نفر مورد تأیید هر 11 نفر هستند و اکنون هر 11 نفر پشت شهردار هستند. “یک نفر در گروه خواهد بود و هر دو در بالاترین سطوح شهرداری کار خواهند کرد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه این شاعر پس از طی مراحل قانونی محکوم شد ، گفت: “این نظر وجود دارد که شهردار باید مدیر اصلی عملیات باشد ، اما نظر ما این است که شهردار باید بتواند مجموعه را مدیریت کند. البته ، دانش عملیات میدانی نیز مهم است.

وی ادامه داد: شرکت ثامن که مدیر آن شعرباف بود فقط یک شرکت ساختمانی نبود بلکه شرکت ثامن مسئول ساماندهی بافت اطراف حرم امام رضا (ع) بود.
کمبود بودجه مهمترین بحرانی است که شورای شهر و شهرداری کرمان با آن روبرو هستند

نادری ادامه داد: یکی از بزرگترین انتقادات در انتخاب شهردار کرمان این بود که چرا شما محلی انتخاب نکردید. پاسخ این است که برای رشد ، لازم نیست مردم کرمان باشند ، اما گاهی اوقات شما باید دید جدیدی داشته باشید تا کارها را کارآمدتر کنید.

محمد امینی زاده در ادامه با بیان اینکه شهر کرمان با بحران به شورای ششم واگذار شد ، گفت: شهرداری کرمان و شورای شهر با بحران هایی روبرو هستند و مهمترین آنها بحران بودجه است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید