مبارزه با ناقضان فاحش قانون به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی


ساعت: 22:19
تاریخ انتشار: 1401/01/17
شناسه خبر: 1820133

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل زدایی اعلام کرد:

ناصر اکبرزاده گفت: مبارزه با متخلفان کلان در دستور کار است و این مبارزه بسیار فراتر از هرگونه ملاحظات سیاسی در مازندران خواهد بود و همه باید پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، ناصر اکبرزاده امشب در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با تفکیک و جابجایی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان بابل در جلسه هیئت مدیره فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بر اساس قانون تشکیل شد. قانون و یک برادری امضا شده با کسی. وی گفت: این قانون تحت هیچ فشار سیاسی تصویب نخواهد شد و همه در برابر قانون برابر خواهند بود.

اکبرزاده گفت: هدف از تشکیل چنین کارگروهی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی غرب شرق مازندران و مبارزه با متخلفان عمده و حفظ حقوق بیت المال است. و این مبارزه بسیار فراتر از هرگونه ملاحظات سیاسی در این استان خواهد بود و همه باید پاسخگو باشند.

وی افزود: کمبود امکانات در نظام مقتدر جمهوری اسلامی معنا ندارد و با توجه به همدلی سه قوه جلوی هرگونه دست اندازی به اراضی ملی گرفته می شود.

نماینده ویژه استاندار در امور حفاظت از اراضی ملی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید تعاملات و ارتباطات دستگاه های مسئول با یکدیگر تقویت شود تا افکار عمومی در تریبون به نفع اسلام اقناع شود. جمهوری

اکبرزاده از بخشداران و مسئولین خواست در عرصه ماموریت خود اشراف بیشتری داشته باشند و در صورت تخلف در حوزه حاکمیتی پیگیری شود.

نقد میراث جنگل های بابل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری با انتقاد از ارثی بودن جنگل های بندپی در شرق و غرب بابل به دلیل ساخت و سازهای نامناسب گفت: متاسفانه 80 درصد از پوشش جنگلی این مراتع به دلیل وراثت و از بین رفته است. این مشکل در سال‌های اخیر «به دنبال آن یک فاجعه زیست‌محیطی رخ داد.

مجید زکریایی گفت: همه مسئول حفظ بیت المال هستند و هیچ کارمندی برای حفظ جایگاه خود نباید سکوت کند و کارمند وظیفه شناس نباید مورد تهدید سیاسی قرار گیرد.

زکریایی افزود: در حال حاضر 36 حکم معوقه برای منابع طبیعی وجود دارد که باید بدون ملاحظات سیاسی اجرا شود و قانون به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و با عزم ملی برای حفظ منافع عمومی و جلوگیری از خیانت به منابع طبیعی اعمال شود.

* پرورش قارچ در اراضی ملی نتیجه تبعیض در نیروی انتظامی است

فرماندار بابل نیز گفت: در جابجایی ها تبعیض وجود نداشته باشد و قانون برای همه یکسان اجرا شود.

قاسم عزیززاده گرجی گفت: پرورش قارچ در اراضی ملی نتیجه تبعیض در اعمال قوانین در گذشته بوده است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت دهیاران در روستاها اولین گام دولت برای صیانت از منابع طبیعی است و با توجه به تفویض اختیارات، دهیاران در روستاها باید پاسخگو باشند.

فرماندار بابل در پایان از متولیان امر خواست نتایج این کارگروه را در بازه زمانی مشخص در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید