کلیه بانک ها موظف به بازپرداخت وام های خرد بدون ضامن / وام بر اساس وام بانک مرکزی هستند.


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821001

بازپرداخت وام خرد بدون ضامن و جایگزینی وام گیرنده با وثیقه و ضمانت، اگرچه برخورد و اقدام صحیح قابل تحسین است، اما این امتیاز شامل همه افراد نمی شود، بلکه فقط برای افرادی که پرداخت شده اند و چک برگشتی یا برگشتی نداشته اند. بدهی های بانکی و کردهای دیرکرد هیچ کمکی ندارند، ممکن است وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، سال گذشته دولت وعده بازپرداخت وام تا سقف 100 میلیون تومان را بدون ضامن داد و وزیر اقتصاد نیز گفت که تسهیلات زیر 100 میلیون تومان باید بدون ضامن با در نظر گرفتن رتبه اعتباری مربوطه پرداخت شود. .

بازپرداخت وام های خرد بدون ضامن و جایگزینی وام گیرنده به جای وثیقه و ضمانت، هرچند رویکرد صحیح و اقدام تحسین برانگیز رئیس جمهور و وزیر اقتصاد برای دسترسی آسان اقشار متوسط ​​و زحمتکش به تسهیلات بانکی تا سقف 100 میلیون تومان. ، بانک ها دولت متقاعد شده است که آن را پرداخت کند، اما این امتیاز شامل همه افراد جامعه نمی شود و فقط شامل کسانی می شود که حقوق دارند یا چک، بدهی بانکی یا حق بیمه معوقه خود را پس نداده اند.


d583adb5 cc01 4483 b331 abbbccc764c5 خبر خاکستری


تمامی بانک های خصوصی و دولتی موظف به بازپرداخت وام های خرد بدون ضامن هستند

حمید صفایی نیکو دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس گفت: لازم است در صورت استنکاف برخی بانک ها به بهانه های واهی، مردم می توانند با مراجعه به مراجع نظارتی از جمله شکایت کنند. سازمان بازرسی همان بانک و سازمان بازرسی کل کشور.


اگر بانک ها همکاری نکنند مردم شکایت می کنند

وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل به تمامی بانک های دولتی و خصوصی ابلاغ شده است، گفت: بانک های خصوصی نیز باید برای اعطای وام بدون وثیقه با مشتریان خود همکاری لازم را داشته باشند، بنابراین تفاوتی بین بانک های دولتی و خصوصی وجود ندارد. وام.


ما هیچ شکایتی دریافت نکرده ایم

صفایی گفت: تاکنون هیچ شکایتی از سوی بانک های خراسان رضوی مبنی بر عدم پرداخت وام بدون ضامن از سوی بانک های خراسان رضوی دریافت نشده است، البته این موضوع را نیز به دقت رصد می کنیم.

دبیر شورای هماهنگی بانک خراسان رضوی گفت: ضامن می شوند، اما اگر فردی شرایط دریافت وام بدون ضامن را داشته باشد، بانک باید با آن همکاری کامل داشته باشد تا همه بانک ها موظف باشند سیستم وام دهی خود را به روز کنند. و توجيه نظام منسوخ شده و تعهد ضامن بر اساس اين نظام قديمي به هيچ وجه قابل قبول نيست.


e6cb7775 0134 4733 ba77 43b69469868e خبر خاکستری


اعطای وام بر اساس اعتبار بانک مرکزی

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی دارای سیستم اعتبارسنجی است که بر اساس آن افراد به سه دسته تقسیم می شوندالف، ب، ج و ه آنها تقسیم بندی شده اند، اما بحث رتبه اعتباری افراد در سیستم بانکی به این سادگی نیست، اما رتبه بندی ها فراتر از آن چیزی است که در سیستم رتبه بندی اعتباری برای شناسایی وام گیرندگان تعریف شده است; به عنوان مثال سن، دارایی، شغل، محل سکونت، مبدأ و ارتباط شبکه بانکی با سازمان امور مالیاتی و گمرکی وام گیرنده باید در نظر گرفته شود تا وام گیرنده شناسایی شود تا بانک ها با معوقات مواجه نشوند.

صفایی تاکید کرد: بانک های سراسر خراسان رضوی در حال حاضر بالغ بر 100 میلیون تن تجهیزات خرد بدون ضامن ارائه می کنند.


e9887e88 5c50 4aa6 be1d 15d78e0ca350 خبر خاکستری

لازم به ذکر است که جزئیات بازپرداخت وام های زیر 100 میلیون بدون ضامن حاکی از آن است که بازپرداخت این نوع وام در بانک های دولتی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و به گفته مسئولان؛ بازپرداخت وام های زیر 100 میلیونی در بانک های دولتی آغاز شده است. فقط کارمندان، مستمری بگیران و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی و … می توانند از شعب بانک های حقوق بگیر تنها با یک نامه کسر از حقوق 50 میلیون تنی بدون ضامن وام بگیرند..

وزیر اقتصاد همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک ها به مردم از طریق اعتبار به جای وثیقه یا ضامن، اعلام کرد. طی بخشنامه ای از سوی وزارت اقتصاد، بانک های این وزارتخانه مکلف شدند به افراد حقوق بگیر و بازنشستگان با رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق) «بدون ضامن» تسهیلات زیر 100 میلیون تن بدهند..

ضمناً متقاضیان وام های بالای 50 تا 100 میلیون تن باید علاوه بر گواهی کسر، سفته یا چک ارائه کنند.. در چنین شرایطی مشخص می‌شود که پرداخت این نوع وام‌ها عمومی نیست و فقط به نفع کسانی است که دارای حقوق و یا کارمند دولتی هستند و افرادی که شغلی ندارند یا کارمند دولتی نیستند، هنوز این کار را انجام نداده‌اند. تصمیم به دریافت وام بدون ضامن گرفت..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید