رئیس مجلس: حقوق کارگران باید به گونه ای باشد که پله پله با تورم کنار بیایند

رئیس مجلس: حقوق کارگران باید به گونه ای باشد که پله پله با تورم کنار بیایند

محمدبکر کلیباف صبح امروز پنجم اسفندماه در بازدید از کارخانه فولاد زرند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای پایانی سال توانستم به استان شهید پرور کرمان سفر کنم و بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زیارت کنم. آخرین جمعه سال بیایید بازدید کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از صنایع مهم و پیشرفته کشورمان است، افزود: 30 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود و پیش بینی و برنامه ریزی شده است که از 50 میلیون تن عبور کند.

رئیس مجلس تصریح کرد: جلوگیری از صادرات مواد اولیه معدنی از اولویت های دولت و مجلس است. اما باید در مکان یابی و مکان یابی فولادها و زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها که در اولویت برنامه 5 ساله هفتم و یک سیاست بلندمدت به عنوان مجموعه محرک ها است، بازنگری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت های بزرگ کشور و مهمتر از حوزه نفت و گاز، بخش معدن است.

کلیباف درباره پایین بودن دستمزد کارگران فولاد گفت: با کارگران صحبت کردیم و آنها از قرارداد و مسئول و من موافق هستیم. دستمزدها نسبت به دو سال قبل افزایش یافته است، اما از آنجایی که تورم بالاست و قدرت خرید کاهش یافته است، این یکی از موضوعاتی است که دولت و مجلس برای غلبه بر تورم باید بر آن نظارت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد: حقوق کارگر موضوع محلی نیست و به کارگران سراسر کشور در صنایع مختلف مربوط می شود که باید به گونه ای باشد که قدرت خرید بالا برود و بیایند و متناسب با تورم زندگی خود را اداره کنند اما طبیعتا ، واحدها و کارخانجات کسانی که سخت کوشی و آلودگی محیطی دارند را باید به طور خاص در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید