کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد به وظایف خود کاملا عمل کند

وزیر امور خارجه ایران:

وزیر امور خارجه با ابراز امیدواری از اینکه نشست هایی مانند مجمع جهانی پناهندگان نتایج عملی داشته باشد، از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواست تا به وظایف خود به ویژه وضعیت پنج میلیون افغان مقیم ایران توجه کند.

به گزارش خبرگزاری موج


حسین امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران و در حاشیه دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و سابقه پذیرش بیش از پنج میلیون پناهجوی افغانستانی را دارد و اولین کشور را دارد. در میان کشورهایی که پناهنده را می پذیرند قرار گیرد.

وزیر امور خارجه وی تاکید کرد: ما سعی کردیم بر مسئولیت جهانی برای مقابله با آوارگان و همچنین موج جدید آوارگان غزه در نتیجه نسل کشی رژیم صهیونیستی و توسل به جنگ آمریکا و اسرائیل تاکید کنیم.

امیرعدولایان افزود: پیامدهای نسل کشی و جنایات جنگی اسرائيل این منطقه و جامعه جهانی را برای سال های آینده درگیر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که جلساتی مانند مجمع جهانی پناهندگان نتایج عملی داشته باشد و صرفاً اعلام مواضع نباشد.

امیر عبداللهیان همچنین از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواست تا به تعهدات خود به ویژه وضعیت پنج میلیون افغان مقیم ایران توجه کند.


آیا این خبر مفید بود؟