سازمان ملی استاندارد باید با تجهیز آزمایشگاه مرجع هرمزگان به وظایف اجتماعی خود عمل کند


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815922

دوستی گفت: بخش قابل توجهی از درآمد سازمان ملی استاندارد مربوط به استاندارد هرمزگان است. وی بیان کرد: انتظار داریم این سازمان با همکاری یکدیگر به وظایف اجتماعی خود عمل کند و تجهیزات لازم را در زمینه صادرات برای تسریع نظارت و تسریع در صادرات کالاها و محصولات کشاورزی فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهدی دوستی در دیدار با معاونت نظارت سازمان ملی استاندارد و مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: در ترخیص کالا مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.

وی با انتقاد از موازی کاری در دستگاه های اجرایی و نظارتی افزود: دخالت دستگاه های اجرایی در امور دیگری و دخالت مسئولیت ها در حوزه های مختلف به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و نباید شاهد چنین موازی کاری باشیم. “

استاندار هرمزگان گفت: وقتی سازمان استاندارد مرجع رسمی تایید بسیاری از کالاها از جمله در بنادر است، نیازی به تایید این کالاها از سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی نداریم و حساسیت ویژه ای نسبت به صحت آن داریم. کاربرد این موضوع

وی گفت: برخی دستگاه های اجرایی در برخی موارد از فعل خارج می شوند و از سوی دیگر برخی دستگاه ها وارد یک موضوع مشترک می شوند که زمانی جز صرفه جویی در هزینه ها و هزینه ها و توجیه ندارد.

دوستی با اشاره به اراده رئیس جمهور برای حذف موازی کاری در دستگاه های اجرایی گفت: چنین اراده ای در استان وجود دارد و در صورت لزوم در هیئت وزیران تصمیم گیری می شود و در این زمینه اقدام می شود. گرفته شده.”

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمدهای سازمان ملی استاندارد در استاندارد هرمزگان است؛ وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم این سازمان در انجام مسئولیت های اجتماعی و تامین تجهیزات لازم در حوزه صادرات برای تسریع نظارت و تسریع در صادرات کالاها و محصولات کشاورزی همکاری کند.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه صادرات محصولات کشاورزی با توجه به زمان مورد نیاز برای صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو، نیازمند تجهیز آزمایشگاه مرجع و کاهش این زمان برای تسریع صادرات محصولات در منطقه هستیم. کشاورزی برای کشاورزان و گلخانه داران «به استان و محصول صادراتی استان کمک کنید تا در بازار هدف با بهترین کیفیت به دست مصرف کنندگان برسد.

معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد نیز در این نشست گفت: اجرای طرح پایش سازمان ملی استاندارد از 15 اسفندماه و بعد از تعطیلات نوروزی به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شد تا نگرانی مردم برای تامین کالاهای استاندارد کاهش یابد. و خدماتی که باید ادامه پیدا کند.

وحید مرندی مقدم گفت: در ماده 3 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کلیه دستگاه های اجرایی موظف به رعایت و اعمال استانداردهای ملی با تدوین و تایید سازمان ملی استاندارد هستند و سازمان استاندارد نیز نظارت عالی دارد. هرمزگان برای تحقق این قانون باید از حمایت های لازم از سوی اداره کل استاندارد برخوردار باشد.

معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد گفت: شورای عالی استاندارد از سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه و حتی بخش خصوصی تشکیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات و موازی کاری در تصویب کالاهای مشمول استاندارد اجباری با برخی دستگاه های اجرایی، خواستار مداخله استاندار هرمزگان برای رفع مشکلات این حوزه شد و افزود: برخی از دستگاه های اجرایی در برخی حوزه ها مقاومت دارند و دستور انتظار می رود استاندار هرمزگان از چالش های موجود در این حوزه بکاهد.

مرندی مقدم با اشاره به دیدار نماینده ولی فقیه در استان؛ وی ابراز امیدواری کرد با حمایت وی از نهادینه شدن فرهنگ استاندارد گامی اساسی در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید