تجهیز آزمایشگاه دانشکده پزشکی ایران / پیگیری طرح ادغام طب ایرانی در سامانه شبکه


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903483

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و وزارت بهداشت گفت: در حوزه سلامت، طرح آزمایشی ادغام آموزه های طب ایرانی در سامانه شبکه را اجرا کرده ایم و طرح ادغام طب ایرانی را دنبال می کنیم. سامانه شبکه و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توجه به ظرفیت خود در این امر طرحی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر پزشکی ایران و استادیار وزارت بهداشت در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه و شوراهای علمی و شورای تخصصی طب ایرانی و استادیار کرمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه توسعه روشمند طب ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و بهره مندی کل جامعه از خدمات استاندارد طب ایرانی و گسترش مباحث مرتبط با آموزش و پژوهش در این زمینه است، تصریح کرد: مسائل مهم و علت بازدید ما از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حوزه بین المللی سند راهبردی سازمان بهداشت جهانی را داریم که استفاده از ظرفیت طب سنتی و مکمل کشورهای عضو را اعلام کرده است. و در اسناد داخلی بند 12 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان یکی از معتبرترین اسناد بالادستی بر توسعه روشمند طب ایرانی و استفاده از ظرفیت این رشته تاکید دارد.

حسینی یکتا افزود: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را نیز داریم که در شورای انقلاب فرهنگی تصویب و در سال 92 ابلاغ شد به عنوان یکی از مهم ترین اسناد بالادستی.

وی افزود: ما در دفتر طب ایرانی و مکمل به نمایندگی از وزیر بهداشت وظیفه ترسیم خطوط کلی و نحوه استفاده از ظرفیت طب ایرانی را داریم که شامل بازدید از دانشگاه ها و بررسی مشکلاتی است که در توسعه وجود دارد. طب ایرانی در این راستا.

وی در ادامه به موضوعاتی همچون تقویت کادر علمی، تجهیز آزمایشگاه دانشکده پزشکی ایران، تسریع در راه اندازی دانشکده بهداشت این دانشگاه، مداخله در درمان و آموزش غیرمجاز و چالش ها و راهکارهای موجود پرداخت.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید از ظرفیت متخصصان طب ایرانی و مکمل حداکثر استفاده را کرد، تاکید کرد: خوشبختانه کشور ما در حوزه طب سنتی و مکمل از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طب مکمل عرصه بین المللی است و معتقدیم باید از ظرفیت و تجربیات اساتید و متخصصان این رشته علوم پزشکی نهایت استفاده را ببرد.

حسینی یکتا مداخله درمانی و اختلالات در این حوزه را موضوعی مهم و چالش برانگیز دانست که در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

به گفته وی، سال هاست که قوانین این حوزه بازنگری نشده و دفتر طب مکمل و ایرانی مکاتبات زیادی با نهادهای ذیربط در خصوص وضع قوانین بازدارنده و مجازات برای مقابله با این معضل داشته است.

مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت با بیان اینکه تا به امروز خلأ جدی در حوزه نظارت بر آموزش داشته ایم؛ وی تصریح کرد: خدمات پزشکی ایران سال هاست پیگیر این موضوع بوده و امروز بعد از گذشت سال ها شاهد هستیم که در وزارت بهداشت علاوه بر خدمات نظارت بر درمان، یک سرویس نظارت آموزشی نیز داریم و در خدمات پزشکی ایرانیان به موضوع نظارت کمک می کند. برای نظم بیشتر در آموزش و پرورش.

وی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهر کرمان را دارای ظرفیت عظیمی در زمینه گیاهان دارویی دانست و ماموریت در نظر گرفته شده برای این دانشگاه را متناسب با این ظرفیت برشمرد و گفت: در حوزه سلامت، ما طرح آزمایشی برای تجمیع آموزش های طب ایرانی در سامانه شبکه داشته باشیم انشالله از 21 یا 23 آبان دانشگاه ها وارد دسته دوم می شوند و در جلسات متعدد با توجه به وظیفه ای که سند تحول بر عهده ما گذاشته شده است. دولت مردمی، طرح ادغام طب ایرانی را در سامانه شبکه و دانشگاه کرمان توسط علوم پزشکی دنبال می کنیم، با توجه به ظرفیت ایشان در این امر طرحی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید