واگذاری خوابگاه و آزمایشگاه به دانشکده مرند باعث خوشحالی دانشجویان شد


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915370

واگذاری خوابگاه و آزمایشگاه دانشکده فنی و مهندسی مرند به مس سنگون با واکنش دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی: چند روزی بود که دانشجویان دانشکده مرند با امضای طوماری مخالفت خود را با واگذاری خوابگاه و آزمایشگاه های تخصصی این دانشگاه به شرکت مس سونگون اعلام کردند.

ماجرا از این قرار است که با کشف معادن مس در روستاهای مرند، شرکت مس آذر برای استخراج مس و ایجاد اشتغال در این منطقه به این منطقه می آید. اما شرکت مس برای کارکنان خود که بومی منطقه نیستند به خوابگاه و آزمایشگاه نیاز دارد. بنابراین ظاهراً توافق شده است که خوابگاه و آزمایشگاه کالج مرند به مس سونگون واگذار شود.

موضوع واگذاری خوابگاه و آزمایشگاه به دانشکده مرند این روزها با مخالفت دانشجویان و مردم این شهر مواجه شده است. دانشجویان احساس می کنند به جای استفاده از امکانات دانشکده مرند، مس سنگون باید خوابگاه و آزمایشگاه جدیدی بسازد تا چیزی به این شهر بیاورد.

در همین راستا هیئت شفاف سازی بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی مرند برای صیانت از حقوق دانشجویان این مرکز آموزشی بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

نام خدا

رهبر انقلاب: فطرت دانشجو مطالبه گر است. کارمندان را ملزم و ملزم به انجام کارهای جدی کنید. به کارمندان نسبت به کارهای نمایشی هشدار دهید. 02/06/1401

دانشکده فنی و مهندسی مرند به عنوان یکی از مراکز اصلی آموزشی دانشگاه تبریز در مرند که در سالهای اخیر مایه مباهات دانشجویان و جامعه علمی منطقه بوده است، به لطف برخی کارکنان روز خوبی را تجربه نمی کند. در شرایط فعلی و حقوق مطلق تدبیر برای طلاب و این مدرسه به راحتی خدشه دار می شود تا جایی که بدیهی ترین خواسته دانشجویان یعنی گسترش و ارتقای جایگاه دانشکده فنی به دانشکده به راحتی نادیده گرفته می شود و کار تا جایی پیش می‌رود که شاهد از دست رفتن اموال غیرمنقول، دارایی‌ها و امکانات دانشکده در ذیل منافع نامعلوم غیرعلمی و شخصی است.

پاسخ مجموعه بسیج دانش آموزی در این مواقع همواره هشدار و توصیه غیر رسانه ای بوده است که به نظر می رسد برخی افراد را به این تصور نادرست سوق داده است که در سایه نجابت دانش آموزی و بسیج دانش آموزی می توانند از همه مصالح مدرسه چشم پوشی کنند. هیچ کس نباید آنها را مسئول بداند. تا جایی که تصمیم اخیر گرفته شده است، پایگاه پژوهشی مدرسه به سایر نهادها واگذار شده است و این در حالی است که در خصوص فضای خوابگاهی، ورزشی، اجتماعی و آزمایشگاهی دانش‌آموزان هیچ اقدامی صورت نگرفته است. مدرسه بر خلاف شهرهای دیگر مسئولان مربوطه هیچگاه نتوانسته اند با گسترش دامنه علمی و آموزشی این مجموعه سطح علمی شهر را ارتقا دهند.

در همین راستا و با توجه به اینکه هیچ برنامه ای برای تامین یا جایگزینی تجهیزات آزمایشگاهی، خوابگاه ها، امکانات ورزشی و خانگی واقع در حریم مدرسه 2 مورد استفاده دانش آموزان در نظر گرفته نشده و تا به امروز سرمایه گذاری واقعی صورت نگرفته است. از طرف آموزشکده فنی و مهندسی مرند شرکت کننده، هیچ تعهدی مبنی بر ارائه تسهیلات جایگزین به دانشجویان این دانشکده صورت نگرفته است. مفاد این توافقنامه باید روشن شود.

تاکنون در سطح شهرستان مرند شاهد مجموعه هایی بوده ایم که تاسیس و پس از مدتی تخریب و جایگزین شده اند که اوج بی تدبیری و بی تدبیری را در سطوح مدیریتی نشان می دهد. جنبش دانشجویی نسبت به این نوع مدیریت ثالث به مجموعه دانشگاه هشدار داده است و زین به صراحت و علنا ​​در این مورد صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید