سرانه خوابگاه در خراسان شمالی نسبت به کشور پایین است/ از نظر خوابگاه خانوادگی در شرایط سختی قرار داریم.


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839239

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

سید احیاء سیدی نبود خوابگاه متاهل را یکی از کمبودهای دانشگاه در استان برشمرد و گفت: دستیابی به زیرساخت های مشترک مناسب با حضور خیران سلامت محقق می شود و استفاده از ظرفیت خیرین با مستمر و مستمر امکان پذیر و محقق می شود. حضور موثر رسانه ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احیاء سیدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در خصوص وضعیت خوابگاه های این دانشگاه گفت: سرانه دانشگاه علوم پزشکی استان 3.7 متر و سرانه است. فضای ورزشی دانشگاه 1.33 متر کمتر از میانگین کشوری است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مدیریت و بهسازی خوابگاه ها گفت: ساخت خوابگاه با ظرفیت 400 نفر از جمله اقداماتی است که با مراحل اولیه کار و تامین اعتبار 50 میلیاردی در خرداد ماه امسال به اتمام می رسد.

سیدی افزود: اجرای فاز دوم خوابگاه 16 خطر که 50 درصد آن با ظرفیت 160 نفر به بهره برداری رسید از دیگر اقداماتی است که تکمیل و بهره برداری از آن ظرفیت خوابگاه را به 320 نفر می رساند.

وی اسکان تعدادی از دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی و پرداخت 50 درصد شهریه آنان را از اقدامات موثر دانست و گفت: تاکنون 140 دانشجوی دختر در این خوابگاه ها اسکان داده شده اند.

این مسئول با بیان اینکه با وجود مشکلات و کمبود خوابگاه در استان، اما این مشکل در دانشگاه علوم پزشکی استان مدیریت می شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اولین دانشگاه در استان است که هیچ بحرانی در این زمینه ندارد. خوابگاه برای کلیه دانشجویان (دختر و پسر) اسکان در نظر گرفته شده است.

سیدی همچنین به احداث سالن ورزشی 400 متری اشاره کرد و از افتتاح و بهره برداری از این سالن در سوم خرداد 1401 برای افزایش سرانه ورزشی در دانشگاه خبر داد.

وی نبود خوابگاه متاهلی را یکی از کمبودهای دانشگاه در استان برشمرد و گفت: دستیابی به زیرساخت های مشترک مناسب با حضور خیران سلامت محقق می شود و استفاده از ظرفیت خیران با مستمر و موثر امکان پذیر و محقق می شود. حضور رسانه ای

این کارمند به تشریح برنامه هفته خوابگاه ها، دیدار با دانشجویان، کارکنان و مربیان در خوابگاه ها، بازدید از خوابگاه ها و برگزاری مسابقات دانشجویی در خوابگاه ها از برنامه های این هفته پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوان دانشگاه، از جابجایی ساختمان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خبر داد و گفت: این اقدام بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب جوانان انجام شد.

سیدی با بیان اینکه اعتماد نسل جوان و استفاده از توانمندی های آنان از راهکارهای این معاونت است، افزود: در حال حاضر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دارای 20 مرکز و با همکاری آنها برنامه های متنوع فرهنگی و دانشجویی است. “تطابق با استراتژی های توضیح داده شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید