واگذاری زمین برای ساخت خوابگاه دانشجویی متاهل

وی افزود: برای حل موضوع راه آهن قزوین دستوراتی از وزرای مربوطه دریافت کرده ایم که یا فضای آن به خارج از شهر منتقل می شود یا از اعتبارات پروژه قزوین – رشت – انزلی برای این کار استفاده می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: از استاندار تقاضا داریم در امور استان بازنگری اساسی صورت گیرد.

رحمانی گفت: راه اندازی پروژه های نیمه تمام و شفاف سازی، تحول در نظام مالیاتی کشور، نقش دولت و مجلس در ایجاد عدالت، مدیریت یکپارچه صرفه جویی در مصرف آب، اجرای پروژه های عظیم اقتصادی پیشران، در حوزه اجتماعی و فرهنگی. بخشی از سبک زندگی اسلامی، تقویت همبستگی ملی، تقویت کارآمدی و اثربخشی، افزایش موالید، مبارزه با فساد اداری، طلاق و حاشیه نشینی از جمله اهداف برنامه توسعه است.

وی گفت: 90 درصد محصولات غذایی کشور باید در حوزه زیرساخت تامین شود.

fe64c210 2705 4ca2 95fb c1d467920faf خبر خاکستری



در ادامه این نشست، فاطمه محمد بیگی گفت: در قانون جمعیت جوانان دو تا سه ماده برای ساخت، بهسازی یا نوسازی خوابگاه های دانشجویی متاهل و 10 درصد از اعتبارات تملک و دارایی های عمرانی دانشگاه ها اعم از علوم پزشکی و … در نظر گرفته شده است. وزارت علوم برای ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهل اختصاص داده شده است.

وی افزود: در استان قزوین به دلیل کمبود فضا در دانشگاه علوم پزشکی با مشکل مواجه هستیم و این شرایط باعث مهاجرت دانشجویان از استان به استان های دیگر می شود.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه میزان حمایت از متخصصان در استان قزوین نسبت به سایر استان ها کمتر است، به شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد می کنیم که بخشی از ساختمان های دولتی زائد به وزارت بهداشت واگذار شود. دانشگاه علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه ای بتوانیم خوابگاه تهیه کنیم.برای ارائه متخصصان و پزشکان به ویژه دانشجویان و دکتری.

محمدبیگی یادآور شد: در حوزه پزشکان متخصص با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر 43 متخصص در استان مشغول به کار هستند که تنها 18 خوابگاه برای آنها فعال است. ما 27 تا 28 خوابگاه کمبود داریم و این کمبود باعث شده تا پزشکان و متخصصان با مراجعه به وزارتخانه درخواست بازگشت از قزوین به استان های دیگر را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای جذب متخصص برای یک استان باید یک سال صبر کنیم و این به این دلیل است که با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم.

نماینده مردم قزوین در شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر پنج پروژه عمرانی بهداشتی شامل بیمارستان 700 تختخوابی، شهید رجایی و بیمارستان کودکان قدس روی زمین مانده و نیمه تمام است و وام های اینها. نمی توان از پروژه ها برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی استفاده کرد.

محمد بیگی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: من طرفدار حل مشکلات عظیمیه هستم و تیم اجرایی استان هیچ بهانه ای برای حل آن ندارد و شاهد تلاش معاونین استانداری هستیم. مواردی که در تغییر کاربری نباید فراموش شود از جمله این استقرار توجه به پیوست های مختلف است که ممکن است در آینده از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی با اشاره به سفر رهبری به استان قزوین و اهمیت فرهنگ و دانش از منظر ایشان، تصریح کرد: رهبری در سفر به قزوین بیان کردند که برای تعریف این استان باید سه جلد کتاب نوشته شود. شرایطش چیه؟

07cd7afd 7815 4566 acb8 e266f1e0f463 خبر خاکستری



مهدی سراندونی در این جلسه اظهار کرد: به ازای هر کاربری که در فضای سبز صورت می گیرد، سرانه اضافه می شود؛ در شهر عظیمیر هیچ ساخت و ساز وجود ندارد و به همین دلیل فضای سبز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حل مشکل سال هاست نیاز به همکاری بین نهادی دارد و در شهر عظیمیه راه و شهرسازی به تنهایی کار می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: بر اساس آخرین مصوبه 10 ماهه گذشته برای حل مشکل عظیمیه مقرر شد منابع زمینی در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی کشور قرار گیرد تا زیرساخت‌ها تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: برای حل مشکل شهرک عظیمیه ابتدا باید شهرداری و راه و شهرسازی درگیر می شد که در نهایت با اختصاص زمین به جاده این مشکل برطرف شد. و توسعه شهری

ساراندونی بیان کرد: تغییر کاربری که در عظیمیر در حال انجام است مطابق با حل مشکل سه دهه اخیر است و با این تغییرات و پس از نهایی شدن مراحل، دعوتنامه ای را برای پیمانکار صادر خواهیم کرد. پروژه ای در آینده نزدیک

معاون عمرانی استاندار قزوین در پایان یادآور شد: حل مشکل 1200 زمین عظیمیه در طول سالیان متمادی بسیار ارزشمند است و راه و شهرسازی به تنهایی برای حل این مشکل گام برداشته است.

سیدعلی هاشمی در این نشست اظهار داشت: در خصوص موضوع عظیمیه چند موضوع از جمله میزان سرانه و هزینه زیرساخت وجود دارد.

وی افزود: میانگین سرانه در عظیمیه 10 است و میزان آن تغییری نمی کند. تغییر واگذاری زمینی که برای تعاونی ها انجام شد در راستای فشاری بود که شهردار وقت به آن وارد کرد و واگذاری و تغییر زمین بر اساس اجبار بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: حداقل برآورد هزینه برق و آب عظیمیه حدود 1200 میلیارد تومان بود و راهی جز تغییر زمین وجود نداشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید