10 خوابگاه دانشجویی توسط بنیاد 15 هورداد در کشور ساخته شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حمیدرضا علیان زادگان امروز در مراسم افتتاحیه خوابگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: این خوابگاه در حال انجام است. سه خوابگاه امروز در بیرجند، اراک و بوینورد افتتاح می شود. تعداد خوابگاه ها به 10 و ظرفیت آنها به 2330 خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد 15 هورداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: زیربنای خوابگاه های این بنیاد به 51 هزار متر مربع و سرمایه گذاری های انجام شده در این حوزه به 407 میلیارد تن رسیده است.

وی با بیان اینکه 5 خوابگاه دیگر تا پایان امسال افتتاح می شود، افزود: تا پایان سال ظرفیت نهایی خوابگاه های ما به 3250 نفر و زیربنای 74 هزار متر مربع و سرمایه گذاری 650 میلیارد تنی خواهد رسید. “


سرمایه گذاری 1800 میلیارد ریالی در خراسان جنوبی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: خوابگاه 220 تختخوابی سردار حاج قاسم سلیمانی با زیربنای 5200 متر مربع توسط بنیاد 15 هورد در دانشگاه بیجند افتتاح شد.

سید معتبی موسوی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 1395 آغاز شده و 390 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

به گفته وی، این خوابگاه بر اساس آخرین استانداردهای طراحی و معماری ساخته شده و دارای امکاناتی از قبیل نمازخانه، سالن مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن بدنسازی، مرکز درمانی، آشپزخانه، اتاق مهمان و اتاق کامپیوتر و سالن اجتماعات می باشد. .

موسوی گفت: مدیران اجرایی حضرت امام (ره) تاکنون بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال در بحث توانمندسازی اقتصادی و زیرساخت ها و سلامت در استان سرمایه گذاری کرده اند.


تلاش برای تامین اسکان و خوابگاه دانشجویی

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: ما را خوشحال می کند.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش خود را بکار گرفت تا هیچ دانش آموزی در استان نگران خوابگاه یا خوابگاه نباشد و والدینی که فرزندان خود را از سراسر ایران برای تحصیل به استان می فرستند نگران اسکان نباشند، تغذیه و زندگی فرزندانشان. “

طالبی گفت: ذهن، ذهن و فکر دانشجو باید معطوف به این باشد که بتواند از آموزش غنی و غنی استفاده کند و خروجی دانشگاه ها باید دانش پژوهانی باشند که به عنوان سرمایه های این نظام چرخ اقتصاد و تولید و زیرساخت های اسلامی را قرار دهند. ایران.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اینکه اقتصاد و صنعت رونق و دانش بنیان شود باید فضای آموزشی مناسبی برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت خیرین، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد پانزدهم هورداد به همراه وام های استان استفاده خواهیم کرد تا در آینده نزدیک شاهد کاهش تعداد دانشجو و خوابگاه باشیم.

طالبی گفت: از سوی دیگر وضعیت اجاره بها افزایش یافته و دانشجویان توان پرداخت اجاره بها را ندارند که خسارات دیگری را به دنبال دارد که با ساخت خوابگاه می توان آن را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید