افتتاح مدارس و مراکز آموزشی در 13 فروردین / دریافت 3 دوز واکسن شرط استفاده از خوابگاه دانشجویی

افتتاح مدارس و مراکز آموزشی در 13 فروردین / دریافت 3 دوز واکسن شرط استفاده از خوابگاه دانشجویی

روز جدید : وزیر کشور و فرمانده ستاد عملیاتی ستاد کل کشور تاکید کرد: از 14 فروردین ماه تمامی مدارس و مراکز آموزشی باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای همه دانش آموزان کلاس حضوری برگزار کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از وزارت کشور، دکتر احمد واحدی عصر امروز شنبه در جلسه هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در 13 فروردین ماه با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی. و نمایندگان وزارت بهداشت این موضوع را مطرح کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه ستاد ملی تاج و تخت بر بازگشایی مدارس تاکید کرده است، افزود: کلاس های آموزشی برگزار شده است.

واحدی گفت: بر اساس جمع بندی، دانش آموزان باید در کلاس های درس با الزام به پوشیدن ماسک حضور یابند. مدیران مدارس نیز باید سیستم مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند و اگر دانش آموزی علائمی داشت، از دیگران متمایز شوند.

وی همچنین تاکید کرد: تمامی مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن تاج خوری مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی قرارگاه تاج ملی نیز در خصوص دانشجویان و استفاده آنان از خوابگاه ها گفت: در این جلسه مقرر شد دریافت سه نوبت واکسن شرط استفاده از خوابگاه باشد.

واحدی خاطرنشان کرد: با مساعدت و همکاری دستگاه های ذیربط می توان 13 فروردین را روز از سرگیری مدارس و دانشگاه ها نامید و تمامی کلاس ها تا پایان سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار می شود.

در این نشست محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بیان نقطه نظرات خود. کمیته فرعی آنها با اعلام آمادگی دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای بازگشایی از 4 فروردین بر سواد سلامت جامعه و لزوم یادگیری نحوه ادامه تحصیل در شرایط سخت تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید