واگذاری سه قطعه زمین جهت ساخت خوابگاه متاهل در قزوین

وی افزود: تاکنون هفت کارگاه تخصصی و عملیاتی برای اجرای این سند شناسایی و به استان های کشور ابلاغ شده که حوزه های مختلف امور زنان و خانواده را در بر می گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: برای ارتباط بیشتر با متولیان امر و برگزاری جلسات مستمر در حوزه خانواده و حمایت از جوانان از سوی جمعیت; مشاور بانوان آژانس و روابط عمومی به عنوان رابط استانداری در امور بانوان عمل خواهند کرد، لذا از مدیران آژانس ها می خواهیم که با این دو نماینده ارتباط نزدیک داشته باشند تا بتوانیم سیاست های مربوط به مسائل زنان و به ویژه بانوان را پیگیری کنیم. و خانواده

وی تصریح می کند: مسئولان باید با در نظر گرفتن مشکلات حاکم بر کشور مراقب باشند تا کشتار دشمنان، برنامه ریزی های اساسی در حوزه جمعیتی را فراموش نکنند.

19985458 b838 40e4 92c0 9bca56678017 خبر خاکستری

علیخانی ادامه داد: با توجه به مصوبات جلسه گذشته، اقداماتی مطرح و پیشنهاد شد که می توان به ساخت خوابگاه های دانشجویی همسریابی اشاره کرد که قرار بود دانشگاه های استان با همکاری اداره راه و شهرسازی پیگیری کنند. و ساخت و ساز نیز از طریق وجوه بانکی انجام شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: تاکنون جلسات مشترک متعددی با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی در خصوص ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل برگزار کرده ایم که در نهایت به نتیجه رسیده است. منجر به تخصیص سه قطعه زمین از اداره راه اصلی شد و شهرسازی در شهر مینودر برای ساخت خوابگاه احداث شد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش های ماهانه و بازدید میدانی به هیئت هماهنگی بانک در خصوص ازدواج و فرزندآوری داشته ایم و پیش بینی شده است برای هر بانک شفاف سازی شود.

علیخانی بیان کرد: متاسفانه علیرغم تشکیل ستاد ملی جمعیت استانی، تاکنون هیچ اقدام خلاقانه ای از سوی مسئولان دریافت نکرده ایم. شاید انتظار داریم عملکرد دستگاه ها برای مردم قابل لمس باشد تا بتواند آنها را نسبت به این مسائل متقاعد کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اهمیت بازرسی ها گفت: متاسفانه برخی مدیران در حضور در جلسات سهل انگاری می کنند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

13c74e90 6a81 4a5a 8522 fe0afa16463a خبر خاکستری

وی با بیان اینکه مرکز درمانی بیمارستان کوثر فرسوده و نیازمند نوسازی بود، گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته در سفر ریاست جمهوری، مقرر شد 3 میلیارد تومان برای تعمیر به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شود. و تجهیزات یک بیمارستان تخصصی زنان کوثر.

علیخانی اضافه کرد: از آنجایی که سیاست جمعیتی استان در 4 حوزه جنین کشی، ناباروری، تک فرزندی و زاد و ولد اولویت بندی شده است. شناسایی موانع فرهنگی و نگرش برای افزایش باروری و موانع اقتصادی و معیشتی افزایش باروری بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اذعان داشت: در خصوص خانه های سازمانی در سازمان ها و ادارات دولتی؛ طرح واگذاری یک واحد مسکونی به یکی از کارکنان راه و شهرسازی و دادگستری که دارای فرزندان دوقلو است در حال پیگیری است.

وی در خاتمه گفت: تاکنون 8 جلسه شورای اتاق فکر در قالب 5 کمیته تخصصی آموزش، فرهنگ، هنر و رسانه، بهداشت، اقتصاد و نظارت و نظارت برگزار شده است.

همچنین عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از تعداد قطعه های مصوب برای ساخت خوابگاه های زنانه دو قطعه به مساحت 1000 متر مربع و 2300 متر مربع و یک قطعه دیگر به مساحت 500 متر مربع نهایی شده است. نهایی شده است در حال رایزنی هستیم

وی افزود: مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی قزوین نیز دارای 300 متر مربع زمین در منطقه سرتک است که برای احداث خوابگاه بانوان در نظر گرفته بودیم.

دیدبان افزود: خوشبختانه با حمایت های استانداری مشکل تسهیلات ساخت و ساز برطرف شده و اکنون باید پروانه ساختمانی را به بانک ارائه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید