آموزش و نظارت جدی بر آزمایشگاه ها و شرکت ها برای بازرسی های استاندارد در دستور کار قرار دارد


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818296

میرنظامی گفت: اساس سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی است، زیرا بر اساس نمونه برداری و نتایج آزمایشات آزمایشگاهی مجوز اخذ، تمدید یا تعلیق مجوز استاندارد واحد تولیدی را انجام می دهد، بنابراین اهمیت کار این واحدها دو گروه شریک بسیار بالا است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی گفت: استانداردسازی در دنیا چهار رکن دارد و این چهار رکن برای خانه کیفیت است، بحث گواهینامه، اندازه شناسی، استانداردسازی آموزش و ارزیابی انطباق که در قانون تقویت و تدوین استانداردها نیز به آن پرداخته شده است. یکی از ارکان اصلی آن است.»

وی ادامه داد: در سال آینده علاوه بر تلاش برای جبران کسری اعتبار، در تلاش هستیم تا نظارت جدی تری بر آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی داشته باشیم، چرا که در بازدید از آزمایشگاه ها وضعیت مطلوبی نیست و بعضاً آنچه در نظر گرفته می شود. استاندارد. “مناسب نیست.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی ستون فقرات سازمان ملی استاندارد هستند، گفت: کار این دو همکار بسیار مهم است.

میرنظامی با بیان اینکه بخشی از وظایف اداره کل استاندارد به شرکت های بازرسی محول می شود، بیان کرد: هر چه همکاران ما در مجموعه استاندارد بدانند، شرکت های بازرسی باید همان اطلاعات را در حوزه استاندارد داشته باشند و در کسب اطلاعات تخصص داشته باشند و مصادیق آن صحیح است. زیرا این مثال ها اساس تصمیم گیری هستند.

مدیر کنترل کیفیت شرکت نباید حضور نمادین داشته باشد

مدیرکل استاندارد استان مرکزی یکی از برنامه های این مجموعه را در سال جاری آموزش مدیران کنترل کیفیت شرکت ها عنوان کرد و افزود: در هر شرکتی یک مدیر کنترل کیفیت داریم که تاییدیه او با ماست و در صورت وجود رد صلاحیت شد، او با ما اخراج شد، بنابراین مدیر کنترل کیفیت. نباید حضور نمادین داشته باشد، بلکه باید مؤثر باشد و از قوانین و مقررات آگاهی کامل داشته باشد و هرگونه انحراف از استاندارد را طبق ضوابط گزارش کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از کارکنان کنترل کیفی با قوانین استاندارد آشنایی ندارند و شناخت کاملی از استانداردها ندارند.

میرنظامی با بیان اینکه باید سالانه حداقل سه تا چهار بازدید از واحدهای تولیدی انجام شود، افزود: مجوزهای استاندارد سه ساله است اما این بدان معنا نیست که واحدهای تولیدی در این سه سال تنها بمانند و هم بازرسی و هم نمونه برداری از هر کدام. محصول ساخته شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: برای اخذ مجوز استاندارد برای هر محصول باید سه شرط وجود یک مدیر کنترل کیفیت در شرکت، داشتن آزمایشگاه و داشتن محصول استاندارد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از اخذ مجوز استاندارد، در هر بازرسی باید سه شرط فوق رعایت شود. در صورت عدم وجود واحد آزمایشگاه یا مسئول کنترل کیفیت، متوقف می شود. بحرانی طبقه بندی شده و واحد تولیدی بر اساس آن امتیاز منفی دریافت می کند و در صورت نیاز مجوز استاندارد شرکت باطل می شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: قبل از تعلیق یا ابطال پروانه استاندارد هر واحد تولیدی تذکرات لازم برای تعدیل آنها در مدت زمان تعیین شده داده می شود در غیر این صورت اقدامات بعدی مطابق با آئین نامه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید