200 مرکز و آزمایشگاه واکسیناسیون در مازندران آماده خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز / تقویت بازرسی از واحدهای میانی استان


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816735

عباس علیپور گفت: 150 مرکز واکسیناسیون جمعی و 50 مرکز تست تاج آزمایشگاهی در تمامی شهرستان های استان مازندران در این ایام در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس علیپور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار داشت: بیش از 70 مرکز کووید 19 در ایام نوروز در خدمت رسانی به مردم مازندران فعال هستند.
علیپور افزود: هم اکنون 150 مرکز واکسیناسیون تجمعی و 45 مرکز آزمایشگاهی تست تاج در تمامی شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه در سامانه Maz1401.ir تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان اعم از آزمایش واکسن و درمان تاج گذاری کرونا را معرفی می کنند خاطرنشان کرد: 45 مرکز دندانپزشکی نیز در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بازرسی بهداشتی ورودی های تفرجگاه ها و آب شرب مردم در ایام نوروز با هماهنگی دستگاه های ذیربط در دستور کار مراکز بهداشتی درمانی استان ها قرار دارد.
به گفته علیپور، تمامی مراکز اقامتی و میانی مورد نیاز مردم مانند رستوران ها، سوپرمارکت ها و اماکن تحویل غذا بارها توسط اکیپ های مختلف مورد بازرسی قرار گرفته اند که برخی از آنها به دلیل عدم رعایت بهداشت پلمب شده و اغلب در ایام نوروز بازرسی می شود.
وی تصریح کرد: نماینده مجلس از دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمامی اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دهد که هر شهروندی که نظر انتقادی دارد با شماره 190 تماس بگیرد و موضوع را مطرح کند.
علیپور وضعیت کووید 19 مازندران را مناسبتر از چند روز پیش اما شکننده اعلام کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه جو استان مازندران در روزهای قبل و بعد از نوروز متلاطم بود و با ورود مسافران به استان، نگران هستیم که وضعیت به کلی تغییر کند و موج ششم دو قله پیدا کند و دوباره افزایش یابد. در شلوغی خرید در نوروز باید مشکلات بهداشتی ماسک و مسافت را رعایت کنند و در فضای شلوغ تهویه داشته باشند و بهتر است واکسینه شوند تا سطح ایمنی بالا برود و کمتر گرفتار شویم. بیماری های کووید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید