خانواده ها از اختلاط تصادفی مواد شوینده در منازل خودداری کنند/ نیروهای اورژانس را برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در ایام عید آماده کنند.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813966

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه خانواده ها از اختلاط تصادفی مواد شوینده در خانه خودداری کنند، گفت: مخلوط جوهر نمک با وایتکس گاز سمی ایجاد می کند که به دستگاه تنفسی آسیب می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر جعفری روحی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه اورژانس زنجان دارای پایگاه بالگرد است، گفت: این پایگاه در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 60 پایگاه زمینی به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد، افزود: 22 پایگاه شهرستانی و 38 پایگاه جاده ای وجود دارد و 100 دستگاه آمبولانس فعال با 400 پرسنل در سراسر استان خدمات رسانی می کنند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: میانگین هر پایگاه 100 کیلومتر است و استان در وضعیت استاندارد قرار دارد. خدمات واقع شده است.

وی گفت: در روزهای پایانی سال هستیم و استفاده از مواد شوینده به ویژه توسط بانوان افزایش یافته است. اما گاهی اوقات از این مواد برای شستشوی حمام و توالت استفاده می شود و اصولی مانند بازگشایی درها، پنجره ها و تهویه هوا باید رعایت شود و از ماسک استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید از ترکیب تصادفی مواد شوینده پرهیز کنند، گفت: ترکیب مواد شوینده هرگز دلیلی بر افزایش قدرت آنها نیست، مواد شوینده در صورت مخلوط شدن، بخار سمی بیشتری ایجاد کرده و اثر بدی روی ریه ها می گذارد.

جعفری روحی گفت: ترکیب جوهر نمک با وایتکس که بیشتر مورد استفاده میزبانان قرار می گیرد، عوارض حاد تنفسی ایجاد می کند و باید از این امر خودداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید