مشکل کمبود سرم تا هفته آینده برطرف می شود/ مردم از مصرف تصادفی آنتی بیوتیک خودداری کنند


زمان: 12:40 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909193

همایون دادگر گفت: مشکل کمبود سرم و آنتی بیوتیک یک معضل ملی است و با پیگیری های وزارت بهداشت تا اواسط هفته آینده این مشکل برطرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، یکی از معضلاتی که این روزها شهروندان چابهاری با آن دست و پنجه نرم می کنند کمبود برخی محصولات پزشکی در این شهر است.

کمبود سرم و برخی آنتی بیوتیک ها مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کند و داروخانه های سطح شهر به صورت محدود و تنها با تجویز پزشک این گونه داروها را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

در همین راستا همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در خصوص کمبود سرم و برخی آنتی بیوتیک ها در سطح داروخانه، پیگیری های متعددی هم از سوی شبکه بهداشت و درمان و هم از سوی دانشگاه انجام شد. علوم پزشکی.

و ادامه داد: متاسفانه این مشکل کل کشور را فرا گرفته است. با اقدامات انجام شده و اظهارات وزیر محترم و همچنین واردات آنتی بیوتیک که در روزهای اخیر صورت گرفته است، امیدواریم حداکثر تا اواسط هفته آینده این موضوع برطرف شود.

دادگر با اشاره به کمبود سرم در سراسر کشور تصریح کرد: محموله های سرم همچنان در داروخانه های کشور اما به تعداد محدود توزیع می شود که انشاالله به زودی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه این روزها ویروس آنفلوآنزا شیوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: استفاده بی رویه از هرگونه داروی بدون نسخه قطعا برای مردم مشکل ایجاد می کند، در حال حاضر شاهد شیوع آنفلوآنزا که نوعی بیماری ویروسی است هستیم.

دودگر با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو بر بیماری ها اثر منفی می گذارد، تصریح کرد: مصرف آنتی بیوتیک در بیماران آنفلوآنزا نه تنها اثربخش نیست، بلکه می تواند روند درمان بیمار را مختل کند، این روش آنتی بیوتیکی و خود ترمیمی است.

وی ادامه داد: در خصوص تامین این داروها همانطور که گفته شد کمبود فعلی تا اواسط هفته آینده برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید