البرز با کمبود سرم، آنتی بیوتیک و بی حس کننده مواجه است


ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902049

نفیسه خسروی گفت: داروخانه های البرز بر اساس نوع تخلف عدم حضور مسئول فنی، گران فروشی و وجود داروهای قاچاق یا محصولات بهداشتی مورد بازرسی قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نفیسه خسروی معاون غذا و داروی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: هدف از اجرای طرح دارویی این بود که دارو با نسخه و با قیمت مناسب به دست بیماران برسد. مصرف منطقی دارو در کشور را ببینید.

خسروی با اشاره به اینکه تشویق مردم به استفاده از بیمه از دیگر اهداف طرح مواد مخدر است، افزود: متاسفانه خانواده های ایرانی انبار دارو دارند، دارو سرمایه ملی است و انقضا اتلاف منابع ملی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تصمیم بر این است که ارز ترجیحی دارو بین سازمان های بیمه گر توزیع شود و به این ترتیب مطالبات داروخانه های طرف قرارداد بیمه پرداخت شود و در نتیجه بیماران بیمه شده بابت تغییر قیمت دارو هزینه اضافی نخواهند کرد، طرحی در 3 تیر 1401 در کشور اجرا شد و برای اجرای صحیح این طرح بازرسی در بیمارستان و روز انجام شد. و مراکز داروخانه شبانه استان.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به حساسیت موضوع تدوین سیاست ها و برنامه ریزی موضوعات مختلف در حوزه دارو بر عهده سازمان غذا و داروی کشور است، گفت: این سازمان بر اساس نیازها و شرایط کشور، الزامات مختلف تولید و واردات داروهای مختلف در کمیته های مختلف. نظارت فنی کمبودها و نیازها را بررسی و ارزیابی می کند.

خسروی به نظارت بر شرکت های تلویزیونی در استان البرز و بررسی سامانه TTAC اشاره کرد و افزود: در استان البرز با بازرسی از داروخانه ها و شرکت های مختلف پخش دارو در استان و بررسی سامانه TTAC، تخلفات در استان کنترل می شود و این امر لینک می تواند به هشدارهایی که به برخی از تلویزیون ها مبنی بر عدم رعایت انصاف در توزیع دارو بر اساس برنامه های اعلام شده از سوی سازمان غذا و دارو داده شده است اشاره کند.

وی گفت: بر اساس نوع تخلف، عدم حضور مسئول فنی، گران فروشی و وجود دارو یا فرآورده های بهداشتی قاچاق، از داروخانه های استان بازرسی می شود که داروخانه متخلف به کمیته ماده 20 دانشگاه ارجاع می شود. رای به تعلیق از یک تا سه ماه صادر می شود.

خسروی ادامه داد: کنترل و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی در البرز با همکاری نهادهای نظارتی و پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام می شود و در این راستا گزارشات و شکایات مردمی با جدیت پیگیری می شود، لذا با یک اقدام تاکید بر کنترل و نظارت بر توزیع و فروش دارو سامانه ارسال شکایات 190 معرفی شده است.

با تاکید بر اینکه نمی گوییم تخلفی وجود ندارد، بلکه همیشه سعی کرده ایم با تخلفات بر اساس نوع تخلف برخورد کنیم و سیگنال ها را دنبال کنیم، ما بیوتیک و بیهوشی هستیم.

وی بیان کرد: با برقراری ارتباط شبانه روزی با همکاران سازمان غذا و دارو تلاش می کنیم تا این کمبود باعث ایجاد بحران کنترل نشده در استان نشود. جا دارد وزارتخانه های مختلف و سازمان ها و کارگران مختلف زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرند و همراهی های لازم را داشته باشند تا سیاست های دارویی کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی در خاتمه گفت: از ابتدای سال 1401 تا شهریور ماه یک هزار و 939 مورد بازرسی از داروخانه های شبانه روزی، 101 مورد بازرسی از مراکز بهداشتی درمانی استان، 60 مورد بازرسی از تلویزیون های استان و 130 مورد تخلف غیرحضوری انجام شده است. به گفته مسئول فنی شکایات سامانه 190 مورد 20 مورد گران فروشی و 236 مورد رسیدگی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید